Потребителското търсене се забавя, докато макроикономическите проблеми продължават да се усещат глобално. В тази връзка анализаторската компания IDC предвижда, че тази тенденция ще се пренесе и при доставките на смарт устройства за дома през 2022 г. Те се очаква да останат на 897,4 млн., а основни категории като умни говорители и телевизори са изправени пред едноцифрен спад.
"Екстремните нива на купуване, които бяха факт от началото на пандемията, са към своя край за смарт говорителите, телевизорите и стрийминг устройствата, след като търсенето на тези категории ще остане слабо, докато икономиката не започне да се подобрява към 2024 г.", смята Джитеш Убрани, мениджър изследвания в Mobility and Consumer Device Trackers за IDC. По думите му обаче това ще даде възможност за устройства като умните термостати и умното осветление, тъй като ще позволят на потребителите да спестяват разходи в периода на инфлация.
По отношение на регионалното развитие Северна Америка ще остане водеща както при доставките, така и при стойността. От IDC посочват, че отчасти това се дължи на по-напредналия етап на използване на този тип решения в региона в сравнение с останалите части на света.
"До 2026 г. очакваме Азиатско-Тихоокеанският регион да задмине Северна Америка в обема на доставките", посочва Адам Райт, старши мениджър изследвания Smart Home and Office Devices. В същото време увеличаващите се нива на пропускателна способност и ръстът на доставчици на останалите пазари, включително ЕМЕА и Латинска Америка, значително ще допринесат за навлизането на смарт устройствата за дома глобално.
3 водещи тенденции при смарт технологиите за дома:
Интеграция
Може би най-голямата промяна в софтуера и интеграцията на смарт дома тази година е свързана с проекта Matter, който стартира под името Project Connected Home. Идеята е универсален протокол да позволява на умните устройства у дома от различни брандове да се свързват и интегрират заедно много по-лесно. Matter е единичен, IP базиран стандарт с отворен код, който работи през Wi-Fi. Той поддържа всички основни платформи за управление и действа като универсален език, който устройствата за умен дом ще използват, за да се свързват и разбират помежду си. Редица компании вече обявиха, че ще произвеждат продукти, които са съвместими с Matter.Изкуствен интелект
Друга тенденция, която със сигурност можем да очакваме да се разгърне през следващите години, това е използването на изкуствен интелект при все повече устройства. Когато става дума за дома, в днешните условия е важно да знаем например каква е консумацията на енергия в реално време и да открием начини да я намалим. Това се случва чрез достъпване до данни в реално време и използването на анализи, за да се подпомогне взимането на решение. Според експертите следващата глава в еволюцията на умния дом включва създаването на слой от изкуствен интелект, който да позволи автономно взимане на решения на момента.AI алгоритми могат да обучават моделите, да оценяват тяхното представяне и да правят прогнози. Независимо дали говорим за AI контрол на достъпа или сензори за умно осветление, развитието на технологията дава възможност да променим изцяло представата си за умен дом.
Периферно базирани устройства
Следващото поколение AI решения вероятно ще живеят, ще се обучават и ще си взаимодействат в периферията, изпращайки само резултатите към облака. Това се дължи главно на факта, че облачно задвижваният изкуствен интелект е ограничен от свързаността. Текущите разходи за поддържането на облака са значителни, а проблемите със скоростта не позволяват достъп до знания в реално време и отстраняване на грешки.Освен това съществуват опасения, че данните могат да бъдат прихванати и откраднати по време на пътуването им до облака.
Когато процесите се случват в периферията обаче, ситуацията е различна. На практика периферните решения могат да подобрят сигурността и неприкосновеността при смарт устройствата за дома.
Потребителското търсене се забавя, докато макроикономическите проблеми продължават да се усещат глобално. В тази връзка анализаторската компания IDC предвижда, че тази тенденция ще се пренесе и при доставките на смарт устройства за дома през 2022 г. Те се очаква да останат на 897,4 млн., а основни категории като умни говорители и телевизори са изправени пред едноцифрен спад.
"Екстремните нива на купуване, които бяха факт от началото на пандемията, са към своя край за смарт говорителите, телевизорите и стрийминг устройствата, след като търсенето на тези категории ще остане слабо, докато икономиката не започне да се подобрява към 2024 г.", смята Джитеш Убрани, мениджър изследвания в Mobility and Consumer Device Trackers за IDC. По думите му обаче това ще даде възможност за устройства като умните термостати и умното осветление, тъй като ще позволят на потребителите да спестяват разходи в периода на инфлация.