Gartner определя 7 иновации, които ще променят продажбите до 2027

Технологични иновации
kiquebg

Gartner определя 7 иновации, които ще променят продажбите до 2027

Генеративният AI, машинните клиенти и AR/VR ще трансформират сектора през следващите пет години

Мария Динкова
532 прочитания

Технологични иновации

© kiquebg


Лидерите в сектора на продажбите трябва да разпознаят, приоритизират и отговорят на седем технологични иновации, които ще трансформират областта през следващите пет години, посочват експертите от Gartner. Сред тях са генеративен изкуствен интелект, дигитален близнак на клиент, добавена и виртуална реалност, машинни клиенти, дигитални хора, емоционален AI и мултумодалност.

"Технологията заема дори по-централна роля в процеса на продажбите и изпълнителните директори в сектора трябва да бъдат в крак с редица иновации, които значително ще променят стратегията за продажбите, ангажираността, ценообразуването и възможностите", смята Ноа Елкин от Gartner.

Той дава пример с ефекта, който изкуственият интелект има върху много от технологичните решения, използвани вече от експертите в сектора. По думите му обаче въвеждането на генеративния AI ще бъде пробивът, който ще помогне да се мащабира продажбеното съдържание и ангажиране. "AR и VR също по подобен начин ще навлязат като ключов механизъм за продажби, а появата на машинните клиенти се очаква да създаде изцяло нов целеви пазар за организациите в сектора на продажбите", допълва Елкин.

Ето кои са 7-те технологични тенденции, които ще променят облика на продажбите през следващите пет години според анализаторската компания:

Машинни клиенти

Машинните клиенти са икономически актьори, които не са хора, а тяхната идея е от името на човек или компания да придобиват стоки или услуги срещу заплащане. За много организации идеята да продават на машинни клиенти все още не е реалност, но сега е времето да започнат да планират подобен сценарий. Лидерите в сектора на продажбите трябва да започнат да развиват възможностите си, чрез които ефективно да се справят с предизвикателствата както в хибридни среди, така и в такива само с хора или машини.

Според изследване на Gartner главните изпълнителни директори и ИТ мениджърите вярват, че една пета от техните общи приходи ще идват от машинните клиенти до 2030 г. Това ще изисква компаниите в сектора да увеличават обемите и скоростта на потребителските данни и да се подготвят за реализиране на продажби на машини, вместо само на хора.

Генеративен AI

Генеративният изкуствен интелект се учи от съществуващи артефакти и създава нови реалистични такива, които отразяват характеристиките на данните за обучение, без да ги повтарят. По този начин генеративният AI може да изгражда различно ново съдържание като изображения, видеа, музика, реч, текст, софтуерен код и продуктови дизайни. До 2025 г. от анализаторската компания предвиждат 30% от съобщенията, подготвени от големи организации, да са синтетично генерирани. С други думи, създаването на съдържание вече няма да е в тежест на екипите по продажби.

Дигитални близнаци на клиенти

Дигиталният близнак на даден клиент е динамично виртуално представяне на съответния потребител. Този тип технология се захранва с данни от хора и след това тества реакциите на създадените съобщения, продажбения процес и маркетинг кампаниите, за да предвиди дали работят или не. Пазарът на услуги, използващи дигитални близнаци, се очаква да достигне 150 млрд. долара глобално до края на десетилетието, като, за сравнение, през 2022 г. той е едва 9 млрд. долара.

AR/VR

До 2025 г. 80% от B2B продажбите между доставчици и купувачи ще се случват в дигиталните канали. А това означава, че организациите в сферата на продажбите трябва да търсят активно нови начини за ангажиране на потребителите. В тази връзка AR/VR изживяването ще бъде ключова част от метавселената, а В2В купуването и продажбите ще бъдат почти изцяло дигитални. В този смисъл през следващите пет години виртуалната и добавената реалност могат да се превърнат в критичен канал за продажби при продуктовите демонстрации, обученията по продажби и т.н.

Дигитални хора

Дигиталните хора са интерактивни AI персонажи, които имат някои характеристики, знания и начин на мислене на хора. До 2026 г. половината от В2В купувачите ще общуват с дигитални хора в процеса на продажба, смятат от Gartner. Дигиталните хора ще поемат задачите, които човекът не иска да изпълняват като реализиране на стари възможности например. По думите на Елкин през следващите години този пазар ще струва стотици милиарди долари и напълно ще революционизира традиционните екипи в сектора на продажбите.

Емоционален AI

Технологията за емоционален изкуствен интелект използва AI техники, за да анализира емоционалното състояние на потребителя чрез компютърно зрение, аудио/гласови входни данни, сензори и/или софтуерна логика. Въвеждането на подобни решения, които анализират, обработват и отговарят на потребителските емоции, ще промени напълно ангажираността на купувачите.

До 2024 г. AI идентифицирането на емоциите ще влияе приблизително на половината от онлайн рекламите, които потребителите виждат. Този тип решения ще могат да разчитат изражения и имейли, а впоследствие ще определят кои реклами ще работят върху даден купувач.

Мултимодалност

Мултимодалността означава, че ще има множество начини продавачите да регистрират активностите, помагайки на мениджърите по продажбите да се справят с предизвикателствата, свързани с данните. До 2025 г. 70% от В2В взаимоотношенията между продавачи и купувачи ще бъдат записвани, за да се извлекат конкурентни знания за сделката и пазара, използвайки изкуствен интелект, машинно обучение и обработка на естествен език.

Лидерите в сектора на продажбите трябва да разпознаят, приоритизират и отговорят на седем технологични иновации, които ще трансформират областта през следващите пет години, посочват експертите от Gartner. Сред тях са генеративен изкуствен интелект, дигитален близнак на клиент, добавена и виртуална реалност, машинни клиенти, дигитални хора, емоционален AI и мултумодалност.

"Технологията заема дори по-централна роля в процеса на продажбите и изпълнителните директори в сектора трябва да бъдат в крак с редица иновации, които значително ще променят стратегията за продажбите, ангажираността, ценообразуването и възможностите", смята Ноа Елкин от Gartner.

Как да защитим работата на модерната фабрика
Съдържание от КОНТРАКС
Интелигентното видеонаблюдение влиза в умните фабрики
Съдържание от Коника Минолта Бизнес Солюшънс България
ERP системите в сърцето на умната фабрика
Съдържание от Тим ВИЖЪН България

Най-новото






ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

  • 1
  • 146




Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК