Nike пуска Swoosh - нова платформа, базирана на Web3, която ще позволи на своите членове да събират и създават виртуални блузи, обувки и други стоки. Те ще могат да носят тези продукти в игрите и другите онлайн пространства, а някои от тях ще бъдат реализирани и във физическия свят. В допълнение платформата ще служи и като място за продажба и търговия със създадените стоки.
Swoosh разполага със свой собствен домейн, като в момента проектът е в бета-версия и регистрацията ще стартира на 18 ноември. Nike обаче няма да започне официалното "програмиране" до декември, а първата виртуална колекция се очаква да бъде представена в началото на 2023 г.
Първоначално брандът ще се фокусира върху изграждането на общност в САЩ и някои европейски държави. И макар че формирането на общност е важно за Nike, компанията не крие амбициите си да изкарва пари от платформата, позволявайки на потребителите да купуват виртуалните продукти с конвенционални плащания.
"Ние оформяме пазара на бъдещето с достъпна платформа за любопитните за Web3. В това ново пространство .SWOOSH общността и Nike могат да създават, споделят и печелят заедно", коментира Рон Ферис, генерален мениджър на Nike Virtual Studios.
От Nike планират да мотивират създателите с предизвикателства, като след пускането на първата колекция ще започне състезание, което ще даде шанс на победителите да участват в създаването на виртуални продукти с Nike. Те също така ще получат хонорар за авторство за всеки продукт, който в крайна сметка успеят да продадат.
Nike отдавна е доказала своята позиция като дигитална компания - още от старта на NikeID през 90-те години до нейните преносими устройства, цифрови решения и изследването на възможностите на метавселената с NFT.
Дебютът на настоящата платформа се случва по-малко от година след като компанията пусна RTFKT, за да ускори своя бизнес за виртуални стоки и да навлезе в тази нова сфера. Разбира се, тя не е първия търговец на спортни стоки, който се опитва да увеличи своите печалби чрез възможностите на блокчейн, а сред нейните иновативни конкуренти са Adidas и Reebok.
Nike пуска Swoosh - нова платформа, базирана на Web3, която ще позволи на своите членове да събират и създават виртуални блузи, обувки и други стоки. Те ще могат да носят тези продукти в игрите и другите онлайн пространства, а някои от тях ще бъдат реализирани и във физическия свят. В допълнение платформата ще служи и като място за продажба и търговия със създадените стоки.
Swoosh разполага със свой собствен домейн, като в момента проектът е в бета-версия и регистрацията ще стартира на 18 ноември. Nike обаче няма да започне официалното "програмиране" до декември, а първата виртуална колекция се очаква да бъде представена в началото на 2023 г.