Airbus тества нова автоматизирана технология, която има потенциала да подобри сигурността и ефективността на полетите. Проектът DragonFly всъщност включва "автоматично аварийно превключване по време на полет, автоматично кацане и помощ при рулиране", съобщават от компанията.
Тя тества новите възможности, използвайки самолет A350-1000 на летището в Тулуза, където се провеждат опитите с иновациите. "Тези тестове са една от няколкото стъпки в методичното изследване на технологиите за бъдещо подобряване на операциите и повишаване на безопасността", посочва Изабел Лакас, ръководител на Airbus UpNext, дъщерно дружесто, което тества решенията, преди да бъдат пуснати за по-масово използване.
По думите й природата и биомимикрията са в основата на новата система, която е създадена да идентифицира характеристиките на пейзажа, така че самолетът да "вижда" и безопасно да маневрира автономно спрямо заобикалящата го среда. По време на тестовете експерименталният самолет е успял да разпознае и отговори на външни условия като летателни зони, определени терени и метеорологичното време. Превозното средство е генерирало нов път за полет и е комуникирало тази информация с контрола на въздушното движение и другите оператори на летището напълно автономно.
Именно и затова името на проекта не е случайно - DragonFly (водно конче). Както водните кончета са известни със способността си да разпознават средата около тях, така и технологията цели да имитира тази способност за разпознаване на определени локации. В крайна сметка това ще позволи на самолета да се движи самостоятелно преди излизане, да се справи с инциденти, в случай че членовете на екипажа са възпрепятствани, и да извършва автоматизирани излитания и кацания.
На практика Airbus UpNext ще използва данните от тези тестове, за да подготви следващото поколение на алгоритми, базирани на компютърно зрение. А френската компания не крие своите амбиции да бъде в крак с иновациите на бъдещето. Airbus е финансирал няколко проекта за вертикално излитане и кацане (eVTOL) през годините, включително Vahana и CityAirbus.
Airbus тества нова автоматизирана технология, която има потенциала да подобри сигурността и ефективността на полетите. Проектът DragonFly всъщност включва "автоматично аварийно превключване по време на полет, автоматично кацане и помощ при рулиране", съобщават от компанията.
Тя тества новите възможности, използвайки самолет A350-1000 на летището в Тулуза, където се провеждат опитите с иновациите. "Тези тестове са една от няколкото стъпки в методичното изследване на технологиите за бъдещо подобряване на операциите и повишаване на безопасността", посочва Изабел Лакас, ръководител на Airbus UpNext, дъщерно дружесто, което тества решенията, преди да бъдат пуснати за по-масово използване.