PublicDomainPictures, Pixabay

Европейските стартъпи за битова слънчева енергия са събрали 500 млн. евро през 2022

Общото между всички финансирани компании е стремежът да се осигури преход към слънчева енергия чрез фокусиране върху достъпността и удобството

Деница Дженева
532 прочитания

© PublicDomainPictures, Pixabay


Рязкото покачване на цените на горивата в Европа през миналата година провокира потребителите да потърсят алтернативни изтичници на енергия, като слънчевата. И тъй като търсенето продължава да нараства, 2022-а се оказа подходяща година за инвестиции в стартъпи, които предоставят фотоволтаична (PV) технология на битови клиенти. Така през миналата година европейските стартиращи компании в сектора са набрали над 488 милиона евро, при това без да се брои кръга за дългово финансиране от 855 милиона евро, привлечен от базирания в Берлин еднорог Enpal.

Стартъпите в областта на фотоволтаиците в Германия са получили най-голям дял от тези средства - 86,4 на сто. Сред компаниите с най-сериозни финансови инжекции там са 1Komma5°, Zolar, Sunhero, Enpal, Einhundert и Sunvigo.
1Komma5° получи най-голямото финансиране през годината от 200 милиона евро. Основана през 2021 г., компанията си е осигурила сериозни инвеститори като Porsche. 1Komma5° разчита на интересна бизнес стратегия: обединяване на отделни компании, които предлагат соларни услуги. Освен германските стартъпи инвестиции привличат още компании за битови слънчеви технологии в Испания (Самара), Швеция (Sunroof), Норвегия (Otovo), Естония (Solarstone) и Обединеното кралство (Naked Energy, Solivus). Интересен е и профилът на испанската Самара. Основана през лятото на 2022 г., стартъпът успя да събере 6,4 милиона евро в рамките на шест месеца. Компанията използва софтуер за разработване на цялостно, ориентирано към клиента решение, вариращо от инсталирането на слънчеви панели до зарядни устройства за EV. Технологията позволява на потребителите да визуализират инсталирането на слънчеви панели чрез 3D модел, да оценят енергийните спестявания и да изчислят тяхното положително въздействие върху околната среда чрез намаляване на емисиите на CO2.
Общото между всички финансирани компании е стремежът да се осигури преход към слънчева енергия чрез фокусиране върху достъпността и удобството: от лесни инсталационни практики и услуги за поддръжка до персонализирани опции и инструменти за енергиен мониторинг.

Като цяло 2022 г. даде възможност на стартиращите компании да привлекат повече капитал, демонстрирайки своя потенциал да предоставят по-добри услуги на потребителите и по този начин да насърчават преминаването към слънчева енергия. И тъй като Европа настоява за възприемане на устойчиви форми на енергия, може да се очаква, че стартиращите компании слънчеви технологии ще получат още по-големи инвестиции през следващата година.

Изискванията на ЕС се отразиха у нас под формата на законодателна инициатива за облекчения при изграждането на соларни инсталации за битови нужди. В края на миналата година ГЕРБ и "Демократична България" внесоха текст, според който няма да се иска разрешение за строеж, когато инсталацията е за собствено ползване и се инсталира се върху покрива на къща или друга постройка. Ограничението за мощност е до 10,8 киловата.

Рязкото покачване на цените на горивата в Европа през миналата година провокира потребителите да потърсят алтернативни изтичници на енергия, като слънчевата. И тъй като търсенето продължава да нараства, 2022-а се оказа подходяща година за инвестиции в стартъпи, които предоставят фотоволтаична (PV) технология на битови клиенти. Така през миналата година европейските стартиращи компании в сектора са набрали над 488 милиона евро, при това без да се брои кръга за дългово финансиране от 855 милиона евро, привлечен от базирания в Берлин еднорог Enpal.

Стартъпите в областта на фотоволтаиците в Германия са получили най-голям дял от тези
Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото








84% от компаниите - жертва на кибератаки

84% от компаниите - жертва на кибератаки

  • 0
  • 180


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК