Pixabay.com
Dean Simone

Силициев анод увеличава 10-кратно капацитета на батериите за електромобили

Иновацията на корейските учени увеличава енергийната плътност на литиево-йонните батерии

Владимир Владков

Pixabay.com

© Dean Simone


Изследователите от два корейски университета са открили как да увеличат десетократно капацитета на батерията за съхранение на енергия. Това е много добра новина за производителите на електрически превозни средства, които непрекъснато търсят нови начини да увеличат пробега на своите модели, за да се конкурират по-успешно с колите с ДВГ.

Суджин Парк и Юн Су Ким от Университета за наука и технологии в южнокорейския град Поханг (POSTECH) заедно професор Джачан Рю от университета Sogang са създали свързващ материал, който ще предпази силициевия анод с голям капацитет от разширяване. По този начин може да се произведе по-стабилна литиево-йонна батерия с поне десет пъти по-голям капацитет от тази, която използва традиционен графитен анод.

"Анодните материали с голям капацитет като силиций са от съществено значение за създаването на литиево-йонни батерии с висока енергийна плътност; те могат да предложат поне 10 пъти по-голям капацитет от графит или други анодни материали, налични сега, обясняват учените в сайта на университета POSTECH. Предизвикателството е, че разширяването на обема на анодни материали с голям капацитет по време на реакцията с литий представлява заплаха за производителността и стабилността на батерията." За да смекчат този проблем, изследователите са изследвали полимерни свързващи вещества, които могат ефективно да контролират обемното разширение.

Досегашните изследвания са фокусирани единствено върху химическите междинни връзки и водородното свързване. Химичните връзки включват ковалентно свързване между свързващите молекули, което ги прави твърди, но има фатален недостатък - веднъж прекъснати, връзките не могат да бъдат възстановени. От друга страна, водородното свързване е обратимо вторично свързване между молекули въз основа на разликите в електроотрицателността, но неговата сила е относително слаба (около 10 до 65 килоджаула за мол).

Новият полимер, разработен от изследователския екип, се възползва от кулоновите сили (привличане между положителните и отрицателните заряди). Тези сили са от порядъка на 250 килоджаула на мол, много по-голяма енергия от тази за водородно свързване, но те са обратими, което улеснява контролирането на обемното разширение. Екипът е поставил и полиетиленгликол за регулиране на физичните свойства и улесняване на литиево-йонната дифузия, което води до дебел електрод с голям капацитет и максимална енергийна плътност на литиево-йонните батерии.

Изследването притежава потенциал за значително увеличаване на енергийната плътност на литиево-йонните батерии чрез вграждане на анодни материали с голям капацитет

Професор Суджин Парк
Професор Суджин Парк

Професор Суджин Парк обяснява: "Изследването притежава потенциал за значително увеличаване на енергийната плътност на литиево-йонните батерии чрез вграждане на анодни материали с голям капацитет, като по този начин се разширява пробегът на електрическите превозни средства. Базираните на силиций анодни материали биха могли потенциално да увеличат поне десет пъти разстоянието, което електромобилите изминават с едно зареждане."

Екипът на POSTECH е сред многото лаборатории, които работят за подобряването на батериите. Китайска компания е произвела батерия за електромобили, която използва по-евтиния и наличен в големи количества натрий вместо скъпия литий. НАСА разработва подобрена твърда батерия, която е по-малка и по-лека от традиционните литиеви-йонни. Всички тези постижения улесняват преминаването към незамърсяващи източници на енергия, тъй като и най-ефективните видове чиста енергия като вятърна и слънчева се нуждаят от батерии за нейното съхранение, за да работят ефективно.

Изследователите от два корейски университета са открили как да увеличат десетократно капацитета на батерията за съхранение на енергия. Това е много добра новина за производителите на електрически превозни средства, които непрекъснато търсят нови начини да увеличат пробега на своите модели, за да се конкурират по-успешно с колите с ДВГ.

Суджин Парк и Юн Су Ким от Университета за наука и технологии в южнокорейския град Поханг (POSTECH) заедно професор Джачан Рю от университета Sogang са създали свързващ материал, който ще предпази силициевия анод с голям капацитет от разширяване. По този начин може да се произведе по-стабилна литиево-йонна батерия с поне десет пъти по-голям капацитет от тази, която използва традиционен графитен анод.

Най-новото

Полша ще разследва Open AI за нарушения по GDPR

Полша ще разследва Open AI за нарушения по GDPR

  • 0



Amazon ще инвестира до 4 милиарда долара в AI стартъпа Anthropic

Amazon ще инвестира до 4 милиарда долара в AI стартъпа Anthropic

  • 0


Мозъчният имплант на Neuralink ще бъде тестван върху хора

Мозъчният имплант на Neuralink ще бъде тестван върху хора

  • 0




Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК