Какви са показателите за успех на нашия силно конкурентен IT пазар?
Ние следваме утвърдени, изключително успешни модели на работа в ALSO Group. Като сравнително нова бизнес посока за българската компания развиваме бизнеса "като услуга" (as-a-Service), предлагайки на българските партньори облачна платформа за разрастване на бизнеса им в облака. Работим в тясно сътрудничество с центровете за компетентност в ALSO Group, които оказват съдействие на нашите партньори в България. Това могат да бъдат както технически, така и проектно ориентирани предложения за конкретни доставчици като Microsoft, Crowdstrike, Cisco, Acronis, Adobe, но и общи насоки, например киберсигурност, ERP и CRM системи, приложения с вграждане на изкуствен интелект AI.
Кои са темите, по които бизнесът ще работи в следващите 12 месеца:
Темата за киберсигурността продължава да е актуална за бизнеса, но имаме и направления, които обещават развитие с бързи темпове като приложения за автоматизация, генеративен изкуствен интелект, както и приложения, които улесняват компаниите да събират данни в съответствие с директивите на ЕС за ESG Management..
От началото на годината развихме компетенции в сегмент "Устойчивост", като работихме усилено, за да повишим осведомеността на нашите партньори и техните клиенти за това, което предстои като изискване за докладване към директивите за ESG от началото на 2024 г. Тук ключът към нашия успех е в екипната работа. Започнахме работа с консултантски компании, доказали се с проекти в сферата на устойчив бизнес и отчетност. Разчитаме изключително на професионалните решение на вендори с които имаме дългогодишно партньорство като Microsoft.
За поредна година технологичните гиганти, производителите на облачни приложения растат. Според последните прогнози на IDC до 2027 г. средният им годишен ръст в световен мащаб ще достигне 9,7%. Какви са прогнозите ви за бизнеса в България?
България има силно конкурентен пазар на технологични решения и приложения за бизнеса, както и нарастваща зрялост на бизнес клиентите, преминаващи към облачни решения.През последните 2 години наблюдаваме стабилен ръст на партньорите и броя на клиентите в нашата платформа за облачни услуги - ALSO Cloud Marketplace. Ние сме фокусирани върху популяризирането на модела "като услуга" сред бизнеса, така че нашата платформа функционира, от една страна, като пазар за приложения. От друга, това е напълно адаптивна облачна платформа, където те могат да ползват white label, т.е. да персонализират със своето име/лого, да внедряват, управляват и фактурират не само софтуер на трети страни, но и собствени услуги.
Ние сме иноватори, когато става въпрос за глобалните технологични тенденции по отношение на търсенето, предлагането и начина на работа с партньори. Успешни сме, добавяйки нови услуги към съществуващите за нашите партньори в нашата облачна платформа. В България предлагаме на повече от 25 производителя на услуги, 70% от които предлагат решения за киберсигурност. Само през последните 8 месеца успяхме да добавим към портфолиото си продуктите на Crowdstrike, Check Point, Proofpoint и LastPass. Надграждаме успешно и текущите си партньорства. От 1-ви юли групата на ALSO затвърди статуса си на Acronis дистрибутор, подписвайки паневропейско стратегическо партньорство. Това несъмнено ще подобри решенията за киберсигурност и разширява предимствата пред нашите партньори
Какъв е подходът ви към бизнеса и какво според вас прави успешен професионалист във вашата сфера?
Екипната работа и персонализираният подход към нашите партньори определят факторите за успех. Международният споделен опит на компанията е друг стратегически фактор за успех. Зад гърба ни, разбира се, са усилията на големи екипи от разработчици, технически консултанти и дигитален маркетинг, чиято работа прави основния ни инструмент за работа - облачната платформа ALSO Cloud Marketplace, една от най-успешните в световен мащаб.
Как бизнесът се възползва от възможностите на AI, интегриран в корпоративните приложения?
Изкуственият интелект е технология, в която се инвестира много. Нашите основни доставчици внедряват генеративен AI в повечето от услугите си сега. Предоставянето на възможност на всяка бизнес организация да композира свои собствени модулни приложения, интегрирането на необходимите функционалности вътре, включително AI, отваря врати за най-ефективен технологичен подход. Бихме искали да увеличим зрелостта на нашите партньори и техните клиенти за тази вселена от бизнес иновации, да улесним ежедневните бизнес процеси и да съдействаме за решаването на глобални бизнес проблеми в различни индустриални области. Разбира се, като част от ежедневието ни е необходимо технологиите да претърпят проследимост и да следват етичните норми, част от законовите разпоредби като цяло.
Къде се срещат визията на производителите за успех и подходът на ALSO към бизнеса?
ALSO е връзката между бизнеса и производителя. Имаме важната задача да преведем на партньора и неговия клиент посланията на производителя и да позиционираме продуктите му в съответствие със спецификата на съответния пазар. Важен елемент в този процес е повишаването на квалификацията на партньорите, техническа и търговска. Предоставянето на възможности за специализация и фокус дава конкурентно предимство на нашата компания. На местно ниво провеждаме редица различни технологични обучения за подготовка за нашите партньори за сертифициране в основните технологични направления на производителите, с които работим. Също така предоставяме достъп до платформа за обучение на ALSO, където партньорите също могат да повишат техническите си компетенции.
Доника Георгиева е мениджър "Облачни услуги и киберсигурност" в "АЛСО България". Освен това тя отговаря за развитие бизнес стратегията на компанията в направление Microsoft Business Applications за "АЛСО България", Хърватия и Словения. Със 17 г. опит в областта на технологичните решения за бизнеса, тя стартира своя опит в българското подразделение на румънската компания Tornado Technology през 2006 г., където отговаря за бизнеса с ритейл клиенти. През 2008 г. се присъединява към екипа на "Солитрейд България", а след сливането й със "Солитрон България" тя преминава в редиците на компанията като мениджър "Ключови клиенти". През 2016 г. Доника става част от екипа на Microsoft, където отговаря за дистрибуторския бизнес на компанията за България в частта ОЕМ софтуер, където няколко поредни тримесечия печели признание на мениджмънта за най-висок ръст на бизнеса, за който отговаря спрямо останалите държави в региона. Впоследствие ѝ е поверена комуникацията с мултинационални акаунти на Microsoft и ролята да повиши дела на продаден хардуер с операционна система за регион Балкани. От 2021 г. получава предложение да оглави развиващото се с най-високи темпове подразделение "Услуги" на "АЛСО България", както и възможността да популяризира услугите от сегмент Business Applications на Microsoft в региона за държавите на АЛСО. Успява да сформира силен екип от отдадени и мотивирани колеги, с които успешно позиционират предложенията от сегмент киберсигурност и облачни услуги към корпоративните партньори на АЛСО.
Какви са показателите за успех на нашия силно конкурентен IT пазар?
Ние следваме утвърдени, изключително успешни модели на работа в ALSO Group. Като сравнително нова бизнес посока за българската компания развиваме бизнеса "като услуга" (as-a-Service), предлагайки на българските партньори облачна платформа за разрастване на бизнеса им в облака. Работим в тясно сътрудничество с центровете за компетентност в ALSO Group, които оказват съдействие на нашите партньори в България. Това могат да бъдат както технически, така и проектно ориентирани предложения за конкретни доставчици като Microsoft, Crowdstrike, Cisco, Acronis, Adobe, но и общи насоки, например киберсигурност, ERP и CRM системи, приложения с вграждане на изкуствен интелект AI.