Facebook предупреди, че скоро може да спре да предлага ключов маркетингов инструмент за таргетирана реклама на устройствата на Apple, тъй като се очаква ограниченията на проследяването, влизащи в сила с iOS 14, да намалят ефективността му.
От компанията заявяват, че тестовете показват невъзможност за предоставяне на персонализирани реклами, което би могло да намали с 50 на сто приходите, генерирани от нейната система Audience Network, и предупреждават издателите да се подготвят за това.
В зависимост от степента на щетите, "може да се окаже, че изобщо няма смисъл системата да се предлага за iOS 14", коментират от Facebook.
Audience Network разчита на идентификатори на устройствата, за да обслужва персонализирани реклами в различни приложения и уебсайтове извън Facebook. През юни Apple обяви, че новата ѝ платформа iOS 14 ще изисква от приложенията изрично да искат съгласието на потребителите за проследяване.
Facebook все пак работи по версия на Audience Network за iOS 14, но също така обмисля "краткосрочни и дългосрочни стратегии за подкрепа на издателите при тези промени".
Apple все още не е определила дата за стартирането на iOS 14, но мениджърите на Facebook очакват "изразено въздействие" върху приходите от реклама през Q4.
Facebook предупреди, че скоро може да спре да предлага ключов маркетингов инструмент за таргетирана реклама на устройствата на Apple, тъй като се очаква ограниченията на проследяването, влизащи в сила с iOS 14, да намалят ефективността му.
От компанията заявяват, че тестовете показват невъзможност за предоставяне на персонализирани реклами, което би могло да намали с 50 на сто приходите, генерирани от нейната система Audience Network, и предупреждават издателите да се подготвят за това.