Google разкри плановете си да ограничи възможностите на рекламодателите за проследяване на потребителите на Android. За целта технологичният гигант се готви да анонимизира идентифицируемите данни, като по този начин засилва нивата на поверителност на приложенията в отговор на ангажиментите на конкурентите си от Apple за защита на потребителите.
В обръщение към разработчиците на Android от Google обясняват, че промяната ще попречи на компаниите да имат достъп до потребителски идентификатори, използвани в целевия маркетинг за таргетиране. За целта потребителите трябва да заявят желанието си тази функция да бъде активирана за техните профили. При активация, рекламодателите ще получават "поредица от нули" вместо идентификатора, когато се опитват да получат информация за такива профили.
В същото време обаче от интернет гиганта ще предоставят алтернативни опции за идентификация на потребители, които ще бъдат използвани за различни анализи и предотвратяване на измами. Тази функция се очаква да бъде пусната следващия месец.
Основната актуализация, която включва възможности за анонимизиране на идентифицируемите данни, ще влезе в сила по-късно тази година за приложенията, работещи на устройства с Android 12. След това, в началото на 2022 г., опцията ще стане достъпна за всички приложения на устройства, поддържащи Google Play.
От Apple наскоро въведоха подобна възможност в своята операционна система.
Google разкри плановете си да ограничи възможностите на рекламодателите за проследяване на потребителите на Android. За целта технологичният гигант се готви да анонимизира идентифицируемите данни, като по този начин засилва нивата на поверителност на приложенията в отговор на ангажиментите на конкурентите си от Apple за защита на потребителите.
В обръщение към разработчиците на Android от Google обясняват, че промяната ще попречи на компаниите да имат достъп до потребителски идентификатори, използвани в целевия маркетинг за таргетиране. За целта потребителите трябва да заявят желанието си тази функция да бъде активирана за техните профили. При активация, рекламодателите ще получават "поредица от нули" вместо идентификатора, когато се опитват да получат информация за такива профили.