Google ограничава възможностите за таргетирана реклама в Andoid

Компанията ще даде възможност на потребителите да анонимизират идентифицируемите си данни

Иван Гайдаров

Google разкри плановете си да ограничи възможностите на рекламодателите за проследяване на потребителите на Android. За целта технологичният гигант се готви да анонимизира идентифицируемите данни, като по този начин засилва нивата на поверителност на приложенията в отговор на ангажиментите на конкурентите си от Apple за защита на потребителите.

В обръщение към разработчиците на Android от Google обясняват, че промяната ще попречи на компаниите да имат достъп до потребителски идентификатори, използвани в целевия маркетинг за таргетиране. За целта потребителите трябва да заявят желанието си тази функция да бъде активирана за техните профили. При активация, рекламодателите ще получават "поредица от нули" вместо идентификатора, когато се опитват да получат информация за такива профили.

В същото време обаче от интернет гиганта ще предоставят алтернативни опции за идентификация на потребители, които ще бъдат използвани за различни анализи и предотвратяване на измами. Тази функция се очаква да бъде пусната следващия месец.

Основната актуализация, която включва възможности за анонимизиране на идентифицируемите данни, ще влезе в сила по-късно тази година за приложенията, работещи на устройства с Android 12. След това, в началото на 2022 г., опцията ще стане достъпна за всички приложения на устройства, поддържащи Google Play.

От Apple наскоро въведоха подобна възможност в своята операционна система.

Google разкри плановете си да ограничи възможностите на рекламодателите за проследяване на потребителите на Android. За целта технологичният гигант се готви да анонимизира идентифицируемите данни, като по този начин засилва нивата на поверителност на приложенията в отговор на ангажиментите на конкурентите си от Apple за защита на потребителите.

В обръщение към разработчиците на Android от Google обясняват, че промяната ще попречи на компаниите да имат достъп до потребителски идентификатори, използвани в целевия маркетинг за таргетиране. За целта потребителите трябва да заявят желанието си тази функция да бъде активирана за техните профили. При активация, рекламодателите ще получават "поредица от нули" вместо идентификатора, когато се опитват да получат информация за такива профили.

Най-новото


Мозъчният имплант на Neuralink ще бъде тестван върху хора

Мозъчният имплант на Neuralink ще бъде тестван върху хора

  • 0




Intel ще произвежда "стъклени" процесори с гигантски размери

Intel ще произвежда "стъклени" процесори с гигантски размери

  • 0


Кои са новите функционалности на чатбота Bard

Кои са новите функционалности на чатбота Bard

  • 0

Вече може да кандидатствате за ГИС награди

Вече може да кандидатствате за ГИС награди

  • 0

Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК