Потребителите на Windows 10 и Windows 11 са достигат 1,4 млрд., съобщи Microsoft, допълвайки, че обхватът на платформите позволява увеличаване на популярността и на други нейни услуги.
"Изминаха три месеца и ние сме развълнувани от реакциите към Windows 11", каза главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела по време на конферентен разговор с анализатори по повод представянето на компанията през четвъртото тримесечие на 2021 г. С нарастването на доставките на компютри по време на пандемията от там отчитат 25% ръст на приходите от Windows OEM лицензи на годишна база. Комерсиалните лицензи за персонални компютри, носещи повече доходи, допълнително са стимулирали ръста.
Редно е да се подчертае обаче, че Надела не посочи броя на потребителите на Windows 11 и Windows 10 поотделно. Описвайки успеха на Windows, той даде някои доста странни цифри. Според него интензивността и качеството на използване на Windows 11 са нараснали в сравнение с предишните версии на операционната система.
Директорът на софтуерния гигант сподели, че през последното тримесечие Windows е успяла да изпревари MacOS. За коя конкретна версия на операционната система става въпрос обаче така и не бе уточнено.
Продажбите на устройства Microsoft Surface също са отбелязали ръст. След две тримесечия на спад на доставките, който бе особено забележим на фона на всеобщия растеж в началото на пандемията през 2020 г., сега те са нараснали с 8%.
Като цяло продажбите на направлението Microsoft More Personal Computing са нараснали с 15% до 17,5 млрд. долара. Microsoft Azure е най-бързо развиващият се бизнес през последните няколко тримесечия. Приходите от облачни услуги са се увеличили с 46%. Бизнесът на Microsoft Intelligent Cloud нараства по-бавно. Тук увеличението е 26% до 15,9 млрд. долара. Продажбите в направлението Productivity and Business Processes, което включва Office, са нараснали с 19% до 15,9 млрд. долара.
Сумарно Microsoft отчита печалба от 18,8 млрд. долара. В сравнение с миналата година тя се е увеличила с 21%. Приходите пък са нараснали с 20% до 51,7 млрд. долара.
Сатя Надела подчерта още, че Windows отваря нови възможности както за собствените услуги на Microsoft, така и за предложения на трети страни. С добавянето на купони за пазаруване и услуги за проследяване на цени в браузъра Microsoft Edge компанията е помогнала на потребителите да спестят общо 800 млн. долара. Edge е тясно интегриран с Windows, което улеснява потребителите да превключват браузъри. Това обаче накара конкуренти като Vivaldi да се оплакват, че Microsoft обвързва потребителите с Edge. В момента компанията тества версии на своя браузър, които предоставят по-голям избор.
В областта на игрите приходите на Microsoft са се увеличили с 8%. Продажбите на хардуер са нараснали с 4%. Конзолите от серията X и S са популярни сред потребителите. Услугата Xbox Game Pass на Microsoft вече има повече от 25 млн. абонати, като този брой нарасна с рекордни темпове през последното тримесечие. Над 18 млн. потребители са играли Forza Horizon 5 и над 20 млн. са играли Halo Infinite.
Повече от 270 млн. потребители месечно активно използват комуникатора Teams. Тази услуга също е тясно интегрирана с Windows 11. При включване компютъра Teams по подразбиране се стартира автоматично, освен ако потребителят изрично не блокира тази опция.
Потребителите на Windows 10 и Windows 11 са достигат 1,4 млрд., съобщи Microsoft, допълвайки, че обхватът на платформите позволява увеличаване на популярността и на други нейни услуги.
"Изминаха три месеца и ние сме развълнувани от реакциите към Windows 11", каза главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела по време на конферентен разговор с анализатори по повод представянето на компанията през четвъртото тримесечие на 2021 г. С нарастването на доставките на компютри по време на пандемията от там отчитат 25% ръст на приходите от Windows OEM лицензи на годишна база. Комерсиалните лицензи за персонални компютри, носещи повече доходи, допълнително са стимулирали ръста.