Автомобилната платформа на Android промени услугите за свързани автомобили

Pixabay.com
Mikes-Photography

Автомобилната платформа на Android промени услугите за свързани автомобили

Android Automotive OS (AAOS) ще стане преобладаващата автомобилна операционна система, изпреварвайки QNX и Automotive Grade Linux (AGL) до 2025 г.

Владимир Владков
1042 прочитания

Pixabay.com

© Mikes-Photography


Ако трябваше да научите от едно място за бъдещето на услугите за свързаните превозни услуги, това щеше да е изложението за потребителска електроника (CES). По време на CES 2022 Android Automotive обяви нови функции за свързани превозни средства като активиране на усъвършенствани системи за подпомагане на водача Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), интеграция на YouTube с операционната система Android Automotive (AAOS) и наличието на приложения за навигация и за зареждане от външни разработчици.

Автомобилните доставчици заявиха, че само за 3 години Android Automotive OS се е превърнала от стартиращо в най-масовото внедряваното решение. И въпреки че вече намаляват възможностите за монетизиране от абонаменти за инфоразвлекателни системи и Wi-Fi точки в автомобила, има перспектива за генериране на нови потоци от приходи от приложения в автомобила и функции при поискване, активирани от Android Automotive OS, обясняват от ABI Research.

Без съмнение Android Automotive OS (AAOS) ще бъде преобладаващата автомобилна операционна система (OS) в новите превозни средства, които идват със свързани услуги, печелейки надмощие над QNX и Automotive Grade Linux (AGL) в рамките на периода до 2025 г. Android Automotive OS се доставя с предварително разработени разширения за автомобили (Bluetooth, навигация и т.н.) и осигурява достъп до значителна колекция от разработчици на приложения - две предимства, които намаляват времето и разходите за разработка на софтуер. Android Automotive OS е с отворен код, но поради факта, че в света има повече от 3 милиарда IoT устройства с достъп до Google Play Store, инфоразвлекателната операционна система на Android е най-логичното решение за повечето автомобилни производители.

Дали Google Automotive Services е жизнеспособна опция?

Автоматизираните услуги на Google (GAS) - Google Maps, Google Assistant и Google Play Store - са изградени върху Android Automotive OS. "GAS обаче все още е в "ембрионален етап", така че само 6% от свързаните превозни средства ще имат GAS през 2025 г.", обясняват анализаторите. ОЕМ производителите на автомобили ще запазят GAS за бъдещи модели от висок клас, пускани в малки серии, за да тестват пазара с услугите на Google за превозни средства. Ако внедряването на GAS от автомобилни гиганти като General Motors и Ford е успешно, масовото възприемане на тези услуги ще започне.

Някои от предимствата на GAS включват достъп до популярни приложения за смартфони, интеграция с разширени услуги на Google и текущи актуализации на сигурността и операционната система. Google Maps предоставя информация на потребителите относно станциите за зареждане на електрически превозни средства, създавайки диференциация при маркетинг на производителите на електромобили.

Недостатъците на GAS са доста скъпите лицензионни такси (до $40 на телефон в Европа), изискването за онлайн връзка и несигурността около дългосрочния ангажимент на Google към GAS услугите, предупреждават от ABI Research.

Кой би се възползвал от устойчивото развитие на GAS?

Много автомобилни производители, предлагащи услуги за свързани превозни средства, ще изберат да използват Android Automotive OS, но ще се откажат от GAS в полза на алтернативно решение, отваряйки огромна възможност за трети страни, доставчици на инфоразвлекателни и софтуерни решения.

Aptiv представи първото базирано на Android Automotive информационно-развлекателно решение с Polestar 2. Решението на Aptiv позволява на шофьорите да получат достъп до Google Maps, Google Assistant, Google Play Store и актуализации "по въздуха" (OTA). Задачите, които могат да се изпълняват с платформата за свързано превозно средство Aptiv, без водачът да използва ръцете си, включват контрол на климатика, стрийминг на музика, съобщения, навигация, възпроизвеждане на мултимедия през телефон и изтегляне на оптимизирано за автомобила приложение.

HARMAN е друг пример за софтуерна компания, която се възползва от "празнотата", която GAS създаде на пазара на услуги за свързани превозни средства. Ignite Store на HARMAN е съвместима с Android Automotive и позволява на производителите на оригинално оборудване да предлагат приложения и услуги на трети страни, както и функции по заявка на клиентите. Могат да бъдат разработени персонализирани потребителски изживявания (UX), тъй като OEM производителите могат да избират кои функции и приложения искат въз основа на регион, пазар, тип превозно средство и други данни.

В допълнение към приложенията за аудио, производителност, точки на интерес (POI), паркиране и зареждане, HARMAN се фокусира и върху предоставянето на видеосъдържание. Като се има предвид, че Google изостава по отношение на видеосъдържанието в превозните средства, HARMAN се докосва до разрастващия се пазар за носене на собствено устройство (BYOD). Към това се добавя съюзът между HARMAN и ACCESS за интегриране с платформата Twine4Car, която позволява на OEM производителите на автомобили да предлагат видео, телевизия на живо и забавление за пътниците на задните седалки с поддръжка на високоговорители за аудиовъзпроизвеждане.

Ако възприемането на GAS започне да се развива масово и Google реши да забрани на производителите на автомобили да внедряват навигации на трети страни заедно с GAS, доставчиците на навигационни решения ще бъдат изправени пред ожесточена конкуренция от технологичния гигант, като се има предвид огромната потребителска база на Google Maps. Един от най-добрите начини доставчиците на навигация да спечелят предимство пред GAS е, като се съсредоточат върху офлайн съвместима навигация, която в GAS липсва. Освен това разработването на навигационно решение, което е допълнено от ADAS и картографски функции с висока разделителна способност (HD), ще привлече вниманието на производителите на автомобили, стига цените да са конкурентни. За да направят тези центрове, доставчиците на навигационни решения трябва да намерят начин да подобрят следното, коментират от ABI Research:

  • Потребителски интерфейс (UI)
  • Потребителско изживяване (UX)
  • Честота на актуализиране "по въздуха" OTA
  • Обхват от сигналите за трафика
  • Push известия

Известни компании, предлагащи стабилни навигационни решения за OEM производители на автомобили, са TomTom и HERE.

Нужда и от чипове

Тъй като производителите на автомобили все повече изискват хардуерно съответствие с Android Compatibility Definition Document (CDD), те се обръщат към доставчици на продукти с мощни системи в един чип (SoC). "Това създаде изцяло нова бизнес възможност, която преди това не съществуваше за доставчиците на полупроводникови изделия, коментират анализаторите. Доставчиците, които инвестират в безпроблемна интеграция на SoC със свързан софтуер за превозни средства, ще бъдат добре приети от производителите на автомобили."

Въпреки че производителите на чипове за смартфони със сигурност ще се опитат да навлязат на автомобилния пазар, настоящите доставчици могат да използват своя опит в автомобилните полупроводникови решения, за да останат на пазара. Важното е, че SoC системи, съвместими с Android Automotive OS, са специално направени за услугите за свързаните превозни средства.

Ако трябваше да научите от едно място за бъдещето на услугите за свързаните превозни услуги, това щеше да е изложението за потребителска електроника (CES). По време на CES 2022 Android Automotive обяви нови функции за свързани превозни средства като активиране на усъвършенствани системи за подпомагане на водача Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), интеграция на YouTube с операционната система Android Automotive (AAOS) и наличието на приложения за навигация и за зареждане от външни разработчици.

Автомобилните доставчици заявиха, че само за 3 години Android Automotive OS се е превърнала от стартиращо в най-масовото внедряваното решение. И въпреки че вече намаляват възможностите за монетизиране от абонаменти за инфоразвлекателни системи и Wi-Fi точки в автомобила, има перспектива за генериране на нови потоци от приходи от приложения в автомобила и функции при поискване, активирани от Android Automotive OS, обясняват от ABI Research.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК