Нетера: Спираме по 4-5 хиляди DDoS атаки към наши клиенти месечно

Computerworld.bg
Владимир Владков

Нетера: Спираме по 4-5 хиляди DDoS атаки към наши клиенти месечно

Владимир Владков
645 прочитания

Computerworld.bg

© Владимир Владков


От две години Нетера развива услуги за защита на клиентите си, свързани със засилващите се разпределени атаки тип „отказ от обслужване“ (DDоS). “През последните месеци ни се налага да се справяме с поне 4-5 хиляди атаки DDoS, включително една с огромен капацитет – около 100 Gbps. Клиентите ни обаче дори не разбират за тях, показваме и впоследствие логовете, за да се убедят, че са се разминали със сериозни проблеми“, заяви Деян Белев, продуктов мениджър в Нетера, по време на събитието Neterra Lab.

То се организира за първи път, но компанията смята да го превърне в традиционна среща на специалистите в телеком бранша, които да обсъждат технологичните и бизнес новости в бранша, заяви Невен Дилков, собственик и управител на Нетера. В първото събитие се включиха няколко големи клиента на оператора, включително от сайта за модно облекло Koketna, медийната група Alternative Media и от сайта BG-MAMMA, които коментираха темата за изнесената поддръжка на ИТ инфраструктурата като по-гъвкав метод за справяне с нарастващите ИТ нужди на съвременния бизнес. По втората тема на дискусията за защитата от DDoS атаки своя опит споделиха собственикът на SuperHosting Методи Дреновски и Александър Варов, продуктов мениджър от Net Info.

“Генерирането на DDoS атаки не е случайност, a последиците за жертвите на такива атаки са не само имиджови, а и чисто финансови (директни и индиректни)“, коментира Белев. Той даде за пример DDoS атаката към редица държавни институции по време на Местните избори през 2015, когато Нетера е предложила своята помощ за по-бързо блокиране на атаката, както и спирането за 2,5 часа на стрийминг услугата за един от концертите на Слави Трифонов и Куку Бенд. „Успяха да възстановят излъчването след 2,5 ч., но концертът беше свършил. Ако разчитаха на нашите услуги, резултатът щеше да е различен“, каза още Белев.

Той добави, че най-честият тип DDoS е за препълване на капацитета за трафични данни (65% от случаите), в 18% се атакува на ниво протокол, а в още 18% се нападат слабости в приложенията. „Напоследък се забелязва засилване периодичността на тези атаки. Нараства и обемът на атаките, в последните години говорим за стотици гигабити. Нужни са специални средства и услуги. Подобен капацитет на атаката предполага спирането й близо до мястото на възникването на атаката, коментира Белев. - Сложността на атаките също се повишава, като все по-често се използва комбинация от няколко вида атаки.“

Другият проблем е увеличаване продължителността на атаките и въпреки че най-голям е делът на нападенията, продължаващи 1 до 6 часа, над 37% от засечените нападения се провеждат повече от 1 ден. „Атаките са реални – целта на атаките най-често са ИТ услуги и облачни структури - 45%, 23% са насочени към финансовия сектор, 14% към публичния сектор и още толкова към медии“, каза Белев.

Същевременно генерирането на атаки става все по-лесно. „В интернет има многобройни безплатни ресурси – атака се започва с едно кликване. Има и редица платени инструменти, но цената им е нищожна в сравнение с щетите, които може да причини такава атака – по $40 - $50 за едночасова DDoS атака“, обясни специалистът от Нетера.

Какви решения предлага компанията?

Първото решение е защита от облачен тип – с тази услуга DDoS атаката се спира близо до мястото на нейното възникване – обикновено в хъбове с капацитет на връзката 1 терабит в секунда, например в големи интернет хъбове в Маями, Вашингтон, Амстердам, Лондон, Хонконг, Букурещ и др.

Другото решение е чрез използване на устройство тип защитна стена в мрежата на Нетера, а третият вариант е хибридно решение – облачно плюс защитна стена.

„Постоянно развиваме услугите за защита, защото атакуващите са креативни и често използват нови и непознати типове атаки. Затова трябва редовно да обновяваме знанията си и начините за защита, гарантирайки сигурност за нашите клиенти", коментира още Белев.

Ценообразуването на защитата е на количество полезен трафик, а не на брой атаки или тяхната сила и продължителност, като цената е същата като за интернет свързаност.

По време на събитието Невен Дилков демонстрира и работата на

новия портал за директна поръчка на услуги от Нетера.

При стандартни услуги процесът е напълно автоматичен. След като избере своята услуги и потвърди/подпише поръчката, веднага се пристъпва към нейното изпълнение от денонощния технически отдел на Нетера. По този начин не е нужно изрично потвърждение от търговски продставител в работно време.

Втората нова услуга е NetFleet, предназначена за контрол и управление на моторни превозни средства и други подвижни обекти. Освен стандартните данни за движещите се обекти, базирани на GPS модула, системата на Нетера предоставя много функционалности, както и възможност за следене на данните от компютъра на превозното средство (шината CAN BUS), чрез която се генерират над 50 различни справки за изразходвано гориво от двигателя, обороти на двигателя в реално време, ниво на горивото в резервоара, както и по-нестандартни като това дали водачът си е сложил колана, дали е включен климатикът или са пуснати светлините. „За горивото е обособена отделна секция, която дава много точна и прецизна информация за пробег, изразходено гориво, среден разход и др. , а също час и място за дадено събитие. Някои от фирмите отчитат до 30% намаляване на разходите за гориво само с въвеждането на системата“, коментира Дилков.

Системата вече се ползва от над 70 клиента с автопаркове. „Най новият ни клиент е БДЖ. Доколкото знам сме и единствените с клиент - авиационна фирма, оперираща със селскостопански самолети“, добави Дилков.

От две години Нетера развива услуги за защита на клиентите си, свързани със засилващите се разпределени атаки тип „отказ от обслужване“ (DDоS). “През последните месеци ни се налага да се справяме с поне 4-5 хиляди атаки DDoS, включително една с огромен капацитет – около 100 Gbps. Клиентите ни обаче дори не разбират за тях, показваме и впоследствие логовете, за да се убедят, че са се разминали със сериозни проблеми“, заяви Деян Белев, продуктов мениджър в Нетера, по време на събитието Neterra Lab.

То се организира за първи път, но компанията смята да го превърне в традиционна среща на специалистите в телеком бранша, които да обсъждат технологичните и бизнес новости в бранша, заяви Невен Дилков, собственик и управител на Нетера. В първото събитие се включиха няколко големи клиента на оператора, включително от сайта за модно облекло Koketna, медийната група Alternative Media и от сайта BG-MAMMA, които коментираха темата за изнесената поддръжка на ИТ инфраструктурата като по-гъвкав метод за справяне с нарастващите ИТ нужди на съвременния бизнес. По втората тема на дискусията за защитата от DDoS атаки своя опит споделиха собственикът на SuperHosting Методи Дреновски и Александър Варов, продуктов мениджър от Net Info.

“Генерирането на DDoS атаки не е случайност, a последиците за жертвите на такива атаки са не само имиджови, а и чисто финансови (директни и индиректни)“, коментира Белев. Той даде за пример DDoS атаката към редица държавни институции по време на Местните избори през 2015, когато Нетера е предложила своята помощ за по-бързо блокиране на атаката, както и спирането за 2,5 часа на стрийминг услугата за един от концертите на Слави Трифонов и Куку Бенд. „Успяха да възстановят излъчването след 2,5 ч., но концертът беше свършил. Ако разчитаха на нашите услуги, резултатът щеше да е различен“, каза още Белев.

Той добави, че най-честият тип DDoS е за препълване на капацитета за трафични данни (65% от случаите), в 18% се атакува на ниво протокол, а в още 18% се нападат слабости в приложенията. „Напоследък се забелязва засилване периодичността на тези атаки. Нараства и обемът на атаките, в последните години говорим за стотици гигабити. Нужни са специални средства и услуги. Подобен капацитет на атаката предполага спирането й близо до мястото на възникването на атаката, коментира Белев. - Сложността на атаките също се повишава, като все по-често се използва комбинация от няколко вида атаки.“

Другият проблем е увеличаване продължителността на атаките и въпреки че най-голям е делът на нападенията, продължаващи 1 до 6 часа, над 37% от засечените нападения се провеждат повече от 1 ден. „Атаките са реални – целта на атаките най-често са ИТ услуги и облачни структури - 45%, 23% са насочени към финансовия сектор, 14% към публичния сектор и още толкова към медии“, каза Белев.

Същевременно генерирането на атаки става все по-лесно. „В интернет има многобройни безплатни ресурси – атака се започва с едно кликване. Има и редица платени инструменти, но цената им е нищожна в сравнение с щетите, които може да причини такава атака – по $40 - $50 за едночасова DDoS атака“, обясни специалистът от Нетера.

Какви решения предлага компанията?

Първото решение е защита от облачен тип – с тази услуга DDoS атаката се спира близо до мястото на нейното възникване – обикновено в хъбове с капацитет на връзката 1 терабит в секунда, например в големи интернет хъбове в Маями, Вашингтон, Амстердам, Лондон, Хонконг, Букурещ и др.

Другото решение е чрез използване на устройство тип защитна стена в мрежата на Нетера, а третият вариант е хибридно решение – облачно плюс защитна стена.

„Постоянно развиваме услугите за защита, защото атакуващите са креативни и често използват нови и непознати типове атаки. Затова трябва редовно да обновяваме знанията си и начините за защита, гарантирайки сигурност за нашите клиенти", коментира още Белев.

Ценообразуването на защитата е на количество полезен трафик, а не на брой атаки или тяхната сила и продължителност, като цената е същата като за интернет свързаност.

По време на събитието Невен Дилков демонстрира и работата на

новия портал за директна поръчка на услуги от Нетера.

При стандартни услуги процесът е напълно автоматичен. След като избере своята услуги и потвърди/подпише поръчката, веднага се пристъпва към нейното изпълнение от денонощния технически отдел на Нетера. По този начин не е нужно изрично потвърждение от търговски продставител в работно време.

Втората нова услуга е NetFleet, предназначена за контрол и управление на моторни превозни средства и други подвижни обекти. Освен стандартните данни за движещите се обекти, базирани на GPS модула, системата на Нетера предоставя много функционалности, както и възможност за следене на данните от компютъра на превозното средство (шината CAN BUS), чрез която се генерират над 50 различни справки за изразходвано гориво от двигателя, обороти на двигателя в реално време, ниво на горивото в резервоара, както и по-нестандартни като това дали водачът си е сложил колана, дали е включен климатикът или са пуснати светлините. „За горивото е обособена отделна секция, която дава много точна и прецизна информация за пробег, изразходено гориво, среден разход и др. , а също час и място за дадено събитие. Някои от фирмите отчитат до 30% намаляване на разходите за гориво само с въвеждането на системата“, коментира Дилков.

Системата вече се ползва от над 70 клиента с автопаркове. „Най новият ни клиент е БДЖ. Доколкото знам сме и единствените с клиент - авиационна фирма, оперираща със селскостопански самолети“, добави Дилков.

Най-новото




"Алтерко" ще разработва персонализиран Shelly чип

"Алтерко" ще разработва персонализиран Shelly чип

  • 0
  • 70






Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК