Автоматизацията у нас – забавени планове и възможност за висок ръст в близко време

Автоматизацията у нас – забавени планове и възможност за висок ръст в близко време

44% от респондентите в анкетата на ПАРА споделят, че обмислят да внедрят софтуерна и дискретна автоматизация

Иван Гайдаров
381 прочитания

Българската асоциация по роботика и автоматизация (ПАРА) представи своето годишно проучване за автоматизацията в българската индустрия и влиянието на пандемията върху нея. То обхваща 32 компании от секторите за производство на автомобилни компоненти, мебелната индустрия, електроника, машиностроене и др. и е проведено с помощта на БСК (Българска Стопанска Камара), Company Guru, TLL Media, ЕЛ Медиа, Инженер.bg.

Резултати

Половината от компаниите споделят, че пандемията е повлияла

негативно на плановете им. В това число спадат 41% с отговор "забави ги" и 9% "отложи ги". Половината от автомобилните компании попадат в този списък. За 38% от компаниите в проучването пандемията не е оказала негативно влияние, дори напротив - 19% от тях споделят, че е

ускорила процесите. Към тях спадат представители на химическата индустрия, производителите на датчици за умен дом, както и тези на микроелектроника.

Бизнесът остава с поглед в бъдещето

44% от респондентите в анкетата на ПАРА споделят, че обмислят да внедрят софтуерна и дискретна автоматизация. Към тях спадат следните индустрии - производство на автомобилни компоненти, производство на козметика, машиностроене, производство на бяла техника, автоматизация и енергийна ефективност.

22 процента пък споделят, че биха внедрили основно дискретна автоматизация. В това число влизат мебелна индустрия, ХВП и производство на игрално и казино оборудване обмислят, а 1/3-та от компаниите, обмислящи софтуерна автоматизация, са с профил екструзия на алуминиеви профили, мебелна индустрия, млекопреработвателна промишленост.

Българската асоциация по роботика и автоматизация (ПАРА) представи своето годишно проучване за автоматизацията в българската индустрия и влиянието на пандемията върху нея. То обхваща 32 компании от секторите за производство на автомобилни компоненти, мебелната индустрия, електроника, машиностроене и др. и е проведено с помощта на БСК (Българска Стопанска Камара), Company Guru, TLL Media, ЕЛ Медиа, Инженер.bg.

Резултати

Най-новото



Технологиите в модната електронна търговия през 2023

Технологиите в модната електронна търговия през 2023

  • 0
  • 106







Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК