Разпространението на заразния коронавирус е главна тема в световните медии през последните седмици. 82% от респондентите от Българския национален панел в проучване на Nielsen Admosphere Bulgaria споделият, че са попадали на новини във връзка с темата. Въпреки, че голяма част от респондентите изпитват притеснение от възможността да настъпи глобална епидемия, както и от евентуалното разпространение на вируса в България, малко под половината от запитаните се чувстват лично застрашени. Това обяснява и защо половината от респондентите не са предприели никакви предпазни мерки до този момент.
Проучването на Nielsen Admosphere Bulgaria е проведено сред активните интернет потребители, участващи в Българския национален панел в периода 3-17 февруари 2020 г. Панелът е част от мрежата на European National Panels, оперираща в Чехия, Словакия, Полша и Унгария. Подобен тип проучване по темата за коронавируса са проведени и в тези четири страни.
Повечето от българите (82%) са попадали на новини, отнасяйки се до новия щам на коронавирус, който се появи в китайкския мегаполис Ухан в края на миналата година, заразявайки десетки хиляди души до момента. През последните седмици се заговори за глобална заплаха, което бе повод много страни да предприемат различни мерки, като отмяната на директни полети от Китай и инсталирането на термокамери по летищата.
71% от българите изпитват притеснение от възможността да настъпи глобална епидемия - жените (80%) изразяват по-голямо притеснение от мъжете (62%), както и по-младите възрастови групи. Около 80% от хората между 15 и 44 годишна възраст споделят загриженост по този повод в сравнение 65% от хората над 45 г.
Притеснението от това, че вирусът би могъл да започне да се разпространява в България е малко по-голямо - 75% - като жените отново са по-притеснени от мъжете по този въпрос, заедно с респондентите до 44 годишна възраст.
Относно въпросът дали се чувстват действително застрашени от коронавируса, резултатите на участниците в проучването са малко по-различни. Малко под половината от респондентите са дали положителен отговор, което най-вероятно е в резултат на липсата на потвърдени случаи на заразени в България до момента. Това засяга темата за предпазните мерки - половината от хората все още не смятат за нужно предприемането на превантивни такива.
Въпреки това 30% от запитаните обмислят да предприемат някакви действия в близко бъдеще, а 20% вече са взели някакъв вид мерки, като носенето на маска в публичното пространство и по-засилено спазване на личната хигиена.
Всички коментирани въпроси по темата генерират сходни резултати в Полша, Чехия и Словакия.
Разпространението на заразния коронавирус е главна тема в световните медии през последните седмици. 82% от респондентите от Българския национален панел в проучване на Nielsen Admosphere Bulgaria споделият, че са попадали на новини във връзка с темата. Въпреки, че голяма част от респондентите изпитват притеснение от възможността да настъпи глобална епидемия, както и от евентуалното разпространение на вируса в България, малко под половината от запитаните се чувстват лично застрашени. Това обяснява и защо половината от респондентите не са предприели никакви предпазни мерки до този момент.
Проучването на Nielsen Admosphere Bulgaria е проведено сред активните интернет потребители, участващи в Българския национален панел в периода 3-17 февруари 2020 г. Панелът е част от мрежата на European National Panels, оперираща в Чехия, Словакия, Полша и Унгария. Подобен тип проучване по темата за коронавируса са проведени и в тези четири страни.