Повечето от глобите, свързани с нарушения на GDPR регулациите, се дължат на два основни проблема, показва нов доклад на Exonar.
До момента компаниите в Европа са платили повече от 620 млн. долара долара глоби, като две трети (65%) са заради проблеми при сигурността или съхраняването на данните, пише ITProPortal.
Според доклада на Exonar 39% (244 млн. долара) от тези глоби са заради недостатъчна защита, като сред засегнатите компании са British Airways, Active Assurances и Банка ДСК.
Повече от една четвърт от всички глоби (159 млн. долара) са били наложени заради незащитени или твърде дълго задържани данни. Marriott, Deutsche Wohnen и 1&1 Telecom са сред големите компании, ощетени заради този тип грешки.
Другите сериозни проблеми включват незаконно използване на лична информация и неспазване на исканията за достъп на субектите на данни, което е причината за около 19% или почти една пета от глобите.
Останалите 16% (99 млн. долара) се свеждат до други проблеми, включително недостатъчно бързото докладване на пробива от страна на Uber; неправилното споделяне на данни при Unicredit; както и незаконното използване на служителски данни в H&M.
"Почти 65% от глобите, свързани с GDPR, се дължат на недостатъчна сигурност и незащитено съхраняване на данните", коментира Дени Рийвс, изпълнителен директор на Exonar.
"Гарантирането сигурността на данните на първо място може да изиграе важна роля не само в отговарянето на стандартите по GDPR, но също така помага да се намали рискът от недостатъчна защита - тъй като ще бъде по-трудно за хакерите да получат достъп до някакви данни в случай на пробив", допълва експертът.
Повечето от глобите, свързани с нарушения на GDPR регулациите, се дължат на два основни проблема, показва нов доклад на Exonar.
До момента компаниите в Европа са платили повече от 620 млн. долара долара глоби, като две трети (65%) са заради проблеми при сигурността или съхраняването на данните, пише ITProPortal.