Microsoft - най-имитираният бранд при фишинг атаки

Microsoft - най-имитираният бранд при фишинг атаки

Компанията прескача 4 места, за да оглави класацията за третото тримесечие на 2020 г., след като през второто е на пето място

Иван Гайдаров
416 прочитания

Microsoft е на върха на класацията, когато става дума за имитация от страна на хакерите. Продуктите и услугите на Microsoft участват в почти една пета от всички фишинг атаки, в които са използвани световни брандове, през третото тримесечие на тази година. Информацията идва от доставчика на сигурност Check Point, който установява, че технологичният гигант се е изкачил до лидерската позиция от пето място през второто тримесечие (7% от атаките), тъй като хакерите продължават да се възползват от режима на отдалечена работа, въведен в много компании заради пандемията от COVID-19.

Зад Microsoft, чието име е замесено в 19 процента от всички опити за фишинг в световен мащаб, се нареждат DHL (9%), Google (9%), PayPal (6%), Netflix (6%), Facebook (5%), Apple (5%), WhatsApp (5%), Amazon (4%) и Instagram (4%).

"За първи път през 2020 г. DHL влезе в топ 10 на класацията", се казва в доклада на Check Point, публикуван в понеделник.

Анализът на компанията също така установява, че 44 процента от всички фишинг атаки минават през електронни пощи, следвани от уеб пространството (43%) и мобилните мрежи (12%). Трите бранда, най-често използвани през имейл, са Microsoft, DHL и Apple, в уеб пространството - Microsoft, Google и PayPal, а през мобилни устройства - WhatsApp, PayPal и Facebook.

"Отдалечените работници са фокусна точка за хакерите. Компаниите в световен мащаб имат служители, които работят отдалечено поради пандемията на коронавируса, вероятно за първи път в историята. В момента милиарди хора работят отдалечено, много от тях правят това за първи път в живота си. Внезапната промяна остави много компании и отдалечени работници неподготвени да се справят с най-новите кибератаки", обяснява Омер Дембински, мениджър на откриването и анализа на заплахи в Check Point.

Microsoft е на върха на класацията, когато става дума за имитация от страна на хакерите. Продуктите и услугите на Microsoft участват в почти една пета от всички фишинг атаки, в които са използвани световни брандове, през третото тримесечие на тази година. Информацията идва от доставчика на сигурност Check Point, който установява, че технологичният гигант се е изкачил до лидерската позиция от пето място през второто тримесечие (7% от атаките), тъй като хакерите продължават да се възползват от режима на отдалечена работа, въведен в много компании заради пандемията от COVID-19.

Зад Microsoft, чието име е замесено в 19 процента от всички опити за фишинг в световен мащаб, се нареждат DHL (9%), Google (9%), PayPal (6%), Netflix (6%), Facebook (5%), Apple (5%), WhatsApp (5%), Amazon (4%) и Instagram (4%).

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК