Поколенията Y и Z най-често стават жертва на киберпрестъпления

Поколенията Y и Z най-често стават жертва на киберпрестъпления

Това разкрива нов доклад на американския Национален алианс за киберсигурност и софтуерната компания CybSafe

Мария Динкова
1222 прочитания

С киберпрестъпността се сблъскват по-често представителите на милениалите (известно още като Y поколението) и Z поколението, показват данните от новия доклад на американския Национален алианс за киберсигурност и софтуерната компания CybSafe - Oh Behave! The Annual Cybersecurity Attitudes and Behaviours Report 2021.

В проучването са участвали 2 хил. души от САЩ и Обединеното кралство, а целта на изследването е да разгледа ключовите тенденции, поведението и нагласите в сферата на киберсигурността.

"Твърде често хората са забравяни в разговора за киберсигурност. Този доклад хвърля светлина върху пренебрегвани области в уравнението за киберсигурност. То разкрива ключова информация за специфични сфери, които изискват по-голямо внимание, ако искаме да постигнем по-сигурно дигитално бъдеще", споделят експертите от CybSafe.

Милениалите (44%) и поколението Z (51%) е по-вероятно да кажат, че са били жертва на киберзаплаха. Същевременно около една четвърт от тях признават, че идентичността им е била открадната веднъж в сравнение с 14% при бейби бумърите. За сравнение - 79% от бейби бумърите твърдят, че никога не са ставали жертва на киберпрестъпление.

В доклада се разкрива още, че като цяло не се прилагат най-добрите практики за сигурност, включително силни пароли, многофакторна автентикация и други. По-малко от половината анкетирани (46%) отбелязват, че използват различна парола за важните онлайн профили, а 20% "никога" или "рядко" го правят.

От Националния алианс за киберсигурност изтъкват, че ежедневните заглавия в новините за изтичане на данни и рансъмуер атаки показват влошаването на проблема и въпреки това повечето хора не знаят простите стъпки, които могат да предприемат, за да бъдат част от решението. "Критично е да имаме по-задълбочено разбиране както на предизвикателствата, пред които сме изправени, така и за преобладаващите нагласи и поведение в обществото."

Именно и затова целта на доклада е да се превърне в основа, която да помогне на технологичния сектор да създаде по-безопасно дигитално бъдеще чрез по-широко разбиране и проактивни мерки.

Проучването установява, че сред основните трудности в сферата е докладването на инцидентите. 34% от анкетираните отбелязват, че са били жертва на кибернападение. От тях половината са пострадали от подобни пробиви повече от веднъж, докато при 19% е била открадната идентичността. Съответно от тези, които са били жертви на киберпрестъпление, 61% отбелязват, че не са докладвали за инцидента.

Друго предизвикателство е свързано с ограничения достъп до обучения по киберсигурност. Според доклада 64% от анкетираните нямат достъп до тях, докато 27% от тези, които имат, избират да не се възползват.

"Въпреки настоящото увеличение на изключително сложните кибератаки голяма част от служителите и технологичните производители не осигуряват на хората инструментите и знанията, от които те имат нужда, за да идентифицират, избягват и докладват киберзаплахите", коментират експертите от Националния алианс за киберсигурност.

По думите им успехът на киберсигурността зависи силно от ежедневните действия на хората и те ще продължат да бъдат уязвими, ако не се вложат усилия в обучение и образователна инфраструктура.

С киберпрестъпността се сблъскват по-често представителите на милениалите (известно още като Y поколението) и Z поколението, показват данните от новия доклад на американския Национален алианс за киберсигурност и софтуерната компания CybSafe - Oh Behave! The Annual Cybersecurity Attitudes and Behaviours Report 2021.

В проучването са участвали 2 хил. души от САЩ и Обединеното кралство, а целта на изследването е да разгледа ключовите тенденции, поведението и нагласите в сферата на киберсигурността.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК