Бизнесът губи битката срещу зловредните ботове

Бизнесът губи битката срещу зловредните ботове

Те стават все по-умели и инструментите се затрудняват да ги откриват

Мария Динкова
1325 прочитания

Бизнесът губи битката срещу зловредните ботове, които водят до спиране на работния процес, репутационни загуби и логистични трудности, показват данните от нов доклад на компанията за сигурност Kasada.

Според изследването 64% от организациите са загубили най-малко 6% от свои приходи при атаки от ботове през миналата година, докато за 32% от анкетираните тези стойности достигат 10%.

Освен това данните показват, че за четвърт от организациите една атака от бот струва 500 хил. долара, а почти половината от компаниите (44%) е трябвало да вложат 250 хил. долара за възстановяване.

За да намалят последствията от тези атаки и да се защитят от бъдещи такива, повечето компании отделят значителни средства. 77% от фирмите са похарчили поне 250 хил. долара за справяне с подобни нападения, докато останалите запитани са вложили повече от милион.

Мащабът на проблема също така се вижда и във факта, че атаките на ботовете сега са сред основните притеснения на висшия мениджмънт. Повечето компании днес (63%) планират да увеличат разходите си за предотвратяване на този тип нападения през следващата година.

Дали обаче ръстът на инвестиции в тази посока ще помогне да се реши проблемът, предстои да се види. Експертите от Kasada отбелязват, че повечето организации не са подготвени за това, което ги очаква, тъй като ботовете стават все по-умели и съответно по-трудно откриваеми.

Всъщност само една трета от компаниите (31%) са уверени в своите способности да намират нови ботове, докато 15% смятат, че тяхното решение за защита ще продължи да е ефективно и след година.

Снимка: Pixabay

Бизнесът губи битката срещу зловредните ботове, които водят до спиране на работния процес, репутационни загуби и логистични трудности, показват данните от нов доклад на компанията за сигурност Kasada.

Според изследването 64% от организациите са загубили най-малко 6% от свои приходи при атаки от ботове през миналата година, докато за 32% от анкетираните тези стойности достигат 10%.

Най-новото

Google инвестира в стартъпа Anthropic, ще конкурира ChatGPT

Google инвестира в стартъпа Anthropic, ще конкурира ChatGPT

  • 0
  • 187









Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК