Toyota е спряла производството на автомобили във всички свои заводи в Япония след кибератака срещу основен доставчик, съобщава Nikkei. "Поради системна повреда при вътрешен доставчик (Kojima Industries Corporation) ние решихме да спрем работата на 28 линии в 14 завода в Япония във вторник, 1 март", написаха от Toyota в своя глобален уебсайт.
Kojima доставя както външни, така и вътрешни автомобилни части за Toyota, включително компоненти, използвани в климатични системи и волани. Производството на самите части не е засегнато, но доставчикът не е в състояние да комуникира с Toyota или да наблюдава продукцията. Проблемът в крайна сметка е засегнал just in time производствената система на Toyota, която разчита на това частите да се доставят точно преди да бъдат инсталирани, така че да не се налага да бъдат складирани.
В публикацията на официалната си страница Toyota не споменава за кибератаката, но от Kojima Industries Corporation са потвърдили проблема. "Бяхме засегнати от някакъв вид кибератака. Все още потвърждаваме щетите и бързаме да реагираме, като основен приоритет е възобновяването на производствената система на Toyota възможно най-скоро", коментират от компанията пред Nikkei.
Засегнати са и двама други партньори на Toyota - производителят на камиони Hino Motors и Daihatsu Motor. Произходът на кибератаката, видът на зловредния софтуер и други подробности все още не са ясни, но новината идва броени дни след като Япония въведе санкции срещу Русия заради войната в Украйна. Японското правителство също участва в разследването на инцидента.
Toyota е спряла производството на автомобили във всички свои заводи в Япония след кибератака срещу основен доставчик, съобщава Nikkei. "Поради системна повреда при вътрешен доставчик (Kojima Industries Corporation) ние решихме да спрем работата на 28 линии в 14 завода в Япония във вторник, 1 март", написаха от Toyota в своя глобален уебсайт.
Kojima доставя както външни, така и вътрешни автомобилни части за Toyota, включително компоненти, използвани в климатични системи и волани. Производството на самите части не е засегнато, но доставчикът не е в състояние да комуникира с Toyota или да наблюдава продукцията. Проблемът в крайна сметка е засегнал just in time производствената система на Toyota, която разчита на това частите да се доставят точно преди да бъдат инсталирани, така че да не се налага да бъдат складирани.