Технически проблем в системата за контрола на въздушния трафик на Швейцария спря напълно полетите на швейцарските летища в сряда сутрин. Съобщението на компанията Skyguide (аналог на българското РВД) за спиране на полетите бе от 6:30 ч. местно време, но без да дава обяснения за нефункционирането на системата. Проблемът е засегнал всички излитания и кацания на летищата в Цюрих и Женева.
Забраната е засегнала няколко далечни (вероятно презокеански) полета на швейцарските авиолинии, които са били пренасочени към различни летища в съседните страни, сред които летищата в Милано, Лион и Виена. От компанията обясняват в Twitter, че търсят как бързо да намерят решение за засегнатите пътници от тези полети.
Малко по-късно, в 8:30 местно време, Skyguide вдигна забраната и въздушният трафик бе възстановен, обяснявайки, че техническият проблем е отстранен, като се опитват да минимизират закъсненията на полетите. "Skyguide изразява съжаление за този инцидент и за последствията от него върху нейните потребители и партньори, както за пътниците на двете национални летища", пише във второто съобщение на диспечерската организация.
Блокирането на системите за управление на въздушния трафик не за първи път води до проблеми с полетите. През декември 2014 г. компютърна повреда в един от двата британски контролни центрове причини сериозно нарушаване на трафика към и от Лондон. И без това свръхнатовареното въздушно пространство на британската столица бе затворено за повече от 35 минути, което доведе до сериозни закъснения на много полети, а 66 само от летище "Хийтроу" бяха отменени. Тогава разследването установи, че проблемът е в компютърна система в NATS, британска компания за управление на въздушния трафик, която и дотогава се бе сблъсквала с редица оперативни проблеми, свързани с компютърни повреди.
На 30 април 2014 недостатъчната компютърна памет в струващата над $2,4 милиарда щатска система за управление на въздушния трафик En Route Automation Modernization (ERAM) доведе до спирането на компютрите LAX и отлагането на редица полети в САЩ, писа тогава Computerworld. Тогава експерти по сигурността заявиха, че подобна уязвимост може да бъде използвана и от хакери, поне на теория. Но след установяване на причината, експертите са изразили своите опасения, че толкова базово ограничение на скъпата система е довело до толкова сериозен инцидент.
"Системата ERAM е блокирала, защото има ограничения за обема данни, които всеки самолет може изпраща до нея, заявиха тогава за Reuters неназовани експерти. - Повечето самолети имат прости полетни планове, така че те не надвишават това ограничение." Федералната авиационна агенция FAA обаче започна да изисква височини за всеки полетен план и нареди да се добави памет към системата ERAM, за да предотвратят сривове в бъдеще.
Технически проблем в системата за контрола на въздушния трафик на Швейцария спря напълно полетите на швейцарските летища в сряда сутрин. Съобщението на компанията Skyguide (аналог на българското РВД) за спиране на полетите бе от 6:30 ч. местно време, но без да дава обяснения за нефункционирането на системата. Проблемът е засегнал всички излитания и кацания на летищата в Цюрих и Женева.
Забраната е засегнала няколко далечни (вероятно презокеански) полета на швейцарските авиолинии, които са били пренасочени към различни летища в съседните страни, сред които летищата в Милано, Лион и Виена. От компанията обясняват в Twitter, че търсят как бързо да намерят решение за засегнатите пътници от тези полети.