Малките фирми в целия свят изостават при внедряване на многофакторна автентификация

Pixabay.com
Pete Linforth

Малките фирми в целия свят изостават при внедряване на многофакторна автентификация

Само 46 на сто от малките фирми са внедрили многофакторна автентификация, а само 13% са я направили задължителна

Владимир Владков
498 прочитания

Pixabay.com

© Pete Linforth


Едва 46 на сто от малките и средните фирми (СМБ) по света са внедрили препоръчителната технология за многофакторно удостоверяване, а едва 13 на сто са направили нейната употреба задължителна за служителите или за използването на дадено приложение. Над половината от малките и средните предприятия все още разчитат само на име и парола за защита на своите критични данни. Това показва нов доклад на щатския Институт по киберготовност Cyber Readiness Institute (CRI).

Чрез многофакторната автентификация, при която най-често се използват два фактора за удостоверяване на самоличността на потребителя, той трябва да представи две доказателства, че е този, за който се представя. Най-честите методи включват изпращане на еднократен код до отделно устройство (най-често мобилен телефон) или биометрично разпознаване.

Технологията е позната от доста години и се усъвършенства непрекъснато, а цените на съответните устройства и приложения спадат непрекъснато. Тя се препоръчва от всички специалисти по киберсигурност и вече започва да навлиза масово в корпоративния свят. Но според неправителствената организация CRI индустрията не успява да предаде това съобщение на малкия и средния бизнес. Над половината анкетирани СМБ организации са заявили, че не са наясно с възможностите на многофакторната автентификация, а 47% не я разбират и не смятат, че им носи добавена стойност. Над 60 на сто пък не са обсъждали никога нейното внедряване и прилагане със своите служители.

Според автора на доклада Карън Евънс повечето атаки, които компрометират профилите на потребителите, могат да бъдат спрени чрез многофакторна автентификация. "Всички ние - правителства, неправителствени организации, индустрията, трябва повече да говорим за добавената стойност на технологията пред малките и средните предприятия", допълва Карън Евънс. Проучването е спонсорирано от членовете на CRI, включително Mastercard, Principal Financial Group, Apple и др. Участващите в изследването СМБ фирми са представители на няколко големи сектора, включително търговски вериги, строителство, телекомуникационни и технологични фирми, образование, логистика, развлечения, здравеопазване, маркетинг, финансови услуги и производство, като 45% от анкетираните са с годишен оборот под $250 000.

Многофакторното удостоверяване се използва от СМБ фирмите по-скоро случайно. Само 39% от онези фирми, които са го внедрили, са провели кампания по приоритизираното му използване в критични системи, а 49% казват, че просто насърчават използването му, ако е налично, но се наблюдават пропуски в обучението на служителите.

CRI набляга на факта, че внедряването на многофакторен механизъм по принцип не изисква от организациите да правят скъпи промени в хардуера си, като те могат да си поръчат редица евтини софтуерни инструменти. Всички доставчици на услуги за електронна поща предлагат многофакторното удостоверяване като опция, която се задейства само с няколко клика.

Едва 46 на сто от малките и средните фирми (СМБ) по света са внедрили препоръчителната технология за многофакторно удостоверяване, а едва 13 на сто са направили нейната употреба задължителна за служителите или за използването на дадено приложение. Над половината от малките и средните предприятия все още разчитат само на име и парола за защита на своите критични данни. Това показва нов доклад на щатския Институт по киберготовност Cyber Readiness Institute (CRI).

Чрез многофакторната автентификация, при която най-често се използват два фактора за удостоверяване на самоличността на потребителя, той трябва да представи две доказателства, че е този, за който се представя. Най-честите методи включват изпращане на еднократен код до отделно устройство (най-често мобилен телефон) или биометрично разпознаване.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК