Половината българи се страхуват повече от онлайн измами през 2022

Paysafe

Половината българи се страхуват повече от онлайн измами през 2022

63% от потребителите в България виждат измамата като неизбежен риск при онлайн пазаруването

Иван Гайдаров
355 прочитания

Paysafe


50% от потребителите в България се притесняват повече да не станат жертва на онлайн измама в сравнение с 2021 г. Това сочи изследване, организирано от платформата за специализирани разплащания Paysafe, според което българите възприемат като еднакво важни сигурността и удобството при покупки онлайн, доколкото високите разходи за живот продължават да подхранват финансовите им притеснения.

Проучването разкрива още, че 63% от българите смятат, че финансовите измами са неизбежен риск при онлайн пазаруването. В резултат на това, 55% не се чувстват комфортно да въвеждат своите финансови данни онлайн, за да плащат за стоки и услуги.

"В продължение на години платежната индустрия се бори да балансира конкуриращите се нужди от сигурност и удобство, за да удовлетвори потребителите и рационализирано тяхното клиентско изживяване. Въпреки това нарастващите опасения около измамите поставят сигурността в светлината на прожекторите. Все пак за България впечатление прави, че потребителите търсят златната среда, но биха дали предимство на сигурността пред удобството (21%) като най-важен фактор, когато плащат за онлайн покупка", анализират резултатите от Paysafe.

Въпреки че експертите по сигурността често посочват, че защитата чрез парола има много ограничения, потребителите се обединяват зад този метод като най-познато средство за сигурност. Близо половината респонденти (47%) споделят, че се доверяват на паролите повече, отколкото на методите за биометрично удостоверяване при плащане онлайн. Въпреки това доверието в биометричното удостоверяване също нараства, като 57% от потребителите в България са съгласни, че то прави онлайн плащанията по-сигурни.

В крайна сметка въпреки опасенията мнозинството от потребителите в България (53%) смятат, че плащанията при онлайн пазаруване са по-сигурни сега, отколкото преди година.

"Всички знаем, че във времена на криза нивата на измами могат да нараснат. Това се случи в разгара на пандемията, случва се и сега, когато се очаква да навлезем в рецесия. Потребителите с право имат едно наум за възможните опасности в света на онлайн плащанията. За нас и за търговците е от водещо значение да вземем предвид тези притеснения на клиентите. Предлагането на различни алтернативни методи на плащане и опции за сигурност ще спомогне за успокояване на страховете на потребителите, като същевременно подобри потребителското изживяване", коментира Чираг Пател, президент на дивизията за дигитални портфейли в Paysafе.

50% от потребителите в България се притесняват повече да не станат жертва на онлайн измама в сравнение с 2021 г. Това сочи изследване, организирано от платформата за специализирани разплащания Paysafe, според което българите възприемат като еднакво важни сигурността и удобството при покупки онлайн, доколкото високите разходи за живот продължават да подхранват финансовите им притеснения.

Проучването разкрива още, че 63% от българите смятат, че финансовите измами са неизбежен риск при онлайн пазаруването. В резултат на това, 55% не се чувстват комфортно да въвеждат своите финансови данни онлайн, за да плащат за стоки и услуги.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК