Tufin: Нашият човешки капитал е ключът ни към успеха

Tufin: Нашият човешки капитал е ключът ни към успеха

Интервю с Пиер Висел, вицепрезидент на Tufin за Централна и Източна Европа

233 прочитания

И 2021 г. премина под знака на COVID-19. Как се справихте в тази динамична среда?

Киберсигурността никога не е била толкова важна, колкото днес. Новото нормално, наложено от работата от къщи, промени всичко. Да се работи отвсякъде беше единственият начин да избягаме от ограниченията на COVID-19. Затова периметърът на защитните стени се измести извън офиса. Служителите без задълбочени компютърни умения, работещи от домовете си, вдъхновиха мнозина представители на киберпрестъпността да атакуват колкото се може по-интензивно. Очевидната реакция на всички компании беше да увеличат бюджетите и да инвестират повече в решения за киберсигурност, за да защитят служителите си. Понякога изглеждаше като състезание - кой ще купи повече VPN, платформи за защита на крайни устройства, DLP решения, AVS системи, NGFW и т.н. Изведнъж най-голямата уязвимост в една компания се оказа не сложната външна атака, а сложната среда.

Как се промениха вашата организация, клиентите, начините на правене на бизнес?

Гъвкавост - това е думата, синоним на миналата година. Компаниите, които успяха да се трансформират и гъвкаво да се адаптират към новата ситуация, се радват на успех. Представете си гастрономията. Тези ресторанти, които успяха бързо да се превърнат в платформа за онлайн поръчки и доставки, променяйки менюто си за домашна консумация, издържаха на всички ограничения и спечелиха много. Същото важи и за киберсигурността. Тези, които успяха да се трансформират бързо, давайки възможност на служителите си да работят безопасно от вкъщи, оцеляха без щети.

Как бихте оценили усилията и постиженията на своя екип и какви стимули дадоха най-добър резултат?

Тъй като това, което Tufin предлага, се основава на решение, намаляващо сложността чрез автоматизация, не се нуждаехме от конкретни стимули, за да постигнем най-добрите резултати. Тенденцията е кристално ясна. По-лоша от сложната кибератака е само неуправляемата, сложна и разнородна среда. Тези, които намалят сложността и внедрят автоматизация, ще яхнат вълната на успеха.

Каква е формулата за успех на ИТ пазара у нас?

Бихме искали да повторим успеха от други страни и в България. Добрият продукт, отличната поддръжка и доверието обикновено са най-добрите стимули за най-добри резултати. Рецептата е много проста, но мощна.

Как успявате да разширявате дейността си в чужбина?

Хората са ключът. Стараем се да наемаме най-добрите представители. Те са лицето на нашата компания. Не искаме да правим никакви компромиси. Избираме само най-отдадените. Останалото е нашият продукт сам по себе си. Според Gartner Tufin е водещият доставчик на пазара на решения за оркестриране на политиките за сигурност.

В кои икономически области виждате най-голям потенциал?

Tufin е решение, за което няма значение какъв е сегментът, в който работи. Това означава, че имаме референции във всички бизнес среди. Реализирали сме инсталации в най-големите производители на автомобили, банки и доставчици на телекомуникационни услуги, но също и в малки болници или градски съвети. Най-важният критерий за успешното внедряване на Tufin е волята за премахване на сложността в рамките на средата за киберсигурност и по-нататъшната оценка на автоматизацията. Обикновено липсата на ИТ персонал също е причина за внедряването на нашето решение.

Как се промениха потребителите, повиши ли се лоялността в отношенията фирма - клиент?

Да, стратегическото партньорство с клиентите е от решаващо значение за успеха и в двете посоки. От една страна, лоялността помага на Tufin да поддържа високо ниво на рентабилност. От друга, ние можем да се адаптираме към нуждите на клиента и да разработим продукт според предпочитанията му. Иначе казано, заедно сме по-силни и по-бързи в осигуряването на най-високия стандарт при решенията за сигурност в индустрията.

Посочете три технологични тенденции, които ще променят пазарите, върху които сте се фокусирали, както и вашите традиционни потребители в близко бъдеще.

Намаляването на СЛОЖНОСТТА е ключовият елемент за успеха както на клиента, така и на нас самите. АВТОМАТИЗАЦИЯТА е втората крачка към повишаване на сигурността. Последната стъпка е т.нар. ZERO TOUCH AUTOMATION, която замества човешките усилия в рамките на киберсигурността, елиминирайки грешките, намалявайки времето за промяна и осигурявайки гъвкавост в реагирането към всички възможни кибератаки.
Пиер Висел има над 20 години опит на различни ръководни позиции в ИТ индустрията, както и значителен консултантски опит. Присъединява се към Tufin преди 9 години и изгражда бизнеса на фирмата в региона

И 2021 г. премина под знака на COVID-19. Как се справихте в тази динамична среда?

Киберсигурността никога не е била толкова важна, колкото днес. Новото нормално, наложено от работата от къщи, промени всичко. Да се работи отвсякъде беше единственият начин да избягаме от ограниченията на COVID-19. Затова периметърът на защитните стени се измести извън офиса. Служителите без задълбочени компютърни умения, работещи от домовете си, вдъхновиха мнозина представители на киберпрестъпността да атакуват колкото се може по-интензивно. Очевидната реакция на всички компании беше да увеличат бюджетите и да инвестират повече в решения за киберсигурност, за да защитят служителите си. Понякога изглеждаше като състезание - кой ще купи повече VPN, платформи за защита на крайни устройства, DLP решения, AVS системи, NGFW и т.н. Изведнъж най-голямата уязвимост в една компания се оказа не сложната външна атака, а сложната среда.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК