Ботовете нападат, компаниите губят

Pixabay.com
TheDigitalWay

Ботовете нападат, компаниите губят

40% от фирмите са се лишили от над една десета от приходите си заради кибератаки от ботове

Мария Динкова
496 прочитания

Pixabay.com

© TheDigitalWay


Мнозинството от компании, инвестирали милиони в решения за сигурност срещу ботове, продължават да се затрудняват да останат крачка пред злонамерените актьори, показва ново изследване. На практика се увеличават загубите на приходи вследствие от атаки с ботове, въпреки че организациите харчат всяка година повече за инструменти, които да се справят с този тип заплахи.

Според доклада The 2022 State of Bot Mitigation Report на Kasada основната причина за това се крие във факта, че в крайна сметка е нужда много ръчна работа за поддържането и управлението на скъпите решения. Съответно това принуждава фирмите да отделят още повече пари, ресурси и време, за да догонват иновациите и скоростта на мотивираните хакери.

В допълнение, 83% от компаниите, инвестирали в поне едно решение срещу ботове, отбелязват, че ботовете стават все по-сложни и трудни за откриване от инструментите за сигурност. За сравнение - през миналата година такива наблюдения са имали 80% от фирмите.

Влияние на ботовете върху онлайн бизнеса:

  • 45% от анкетираните признават, че атаките с ботове са довели до повече сривове на уебсайтове и ИТ
  • При 35% от запитаните кибернападенията са навредили на бранда или репутацията, намалили са онлайн конверсиите или са довели до по-чести изтичания на данни
  • 33% отбелязват, че атаките са предизвикали увеличение на инфраструктурните разходи
  • За 32% нападенията са повишили оперативните или логистичните проблеми
  • 32% посочват, че атаките с ботове са влошили потребителското изживяване.

Освен това над две трети (69%) от анкетираните отбелязват, че са изгубили над 6% от приходите си заради профилни измами през последните 12 месеца. А 40% отбелязват, че поради същата причина са се лишили от 10% или повече от своите приходи. За сравнение - през 2021 г. едва 5% от фирмите са докладвали за загуби от 10 или повече процента.

Докладът установява също така, че измамите с профили включват и превземане на профили и нови измами с профили, при които хакерите създават фалшиви акаунти, за да получат достъп до програми за лоялност и да се възползват от промоционални отстъпки.

Ботовете печелят, компаниите губят

62% от компаниите са похарчили над 500 хил. долара да се справят с атаки от ботове през последната година заради неефективни антибот решения. Тук отново виждаме възходяща тенденция спрямо данните за 2021 г., когато такава цена са платили само 48% от фирмите.

Също така през последната година една пета (21%) от организациите е трябвало да отделят 2,5 млн. долара или повече. Същевременно 85% от компаниите очакват през 2023 г. разходите им за управление и справяне с ботовете да се увеличат, като отново има ръст спрямо данните от миналата година, когато само 63% планираха да похарчат повече.

Интересни са и данните за това как компаниите разпределят своите бюджети, за да се борят с ботовете. 66% харчат средства за продължаващо управление и поддръжка, както и за справяне с проблема, след като се е случил. Същевременно едва 34% от организациите инвестират в самите антибот решения.

"Ботовете продължават да се развиват и да процъфтяват за сметка на компаниите. Както тазгодишното проучване потвърждава, е задължително за компаниите да имат антибот решение, което се развива, така че да ги задържи на крачка пред хакерите", посочва изпълнителният директор на Kasada Сам Крaутър, цитиран от ITBrief. По думите му твърде много средства, време и усилия се пропиляват за реактивни решения, които изискват много управление и в крайна сметка не работят добре.

Повече по темата за киберсигурността ще научите на форума Cybersecurity на "Капитал", който ще се проведе на 17 ноември в Sofia Tech Park. По време на събитието ще можете да чуете за последните тенденции в сектора, както и да получите практически знания как да идентифицирате, анализирате и отговаряте на потенциални рискове.

Мнозинството от компании, инвестирали милиони в решения за сигурност срещу ботове, продължават да се затрудняват да останат крачка пред злонамерените актьори, показва ново изследване. На практика се увеличават загубите на приходи вследствие от атаки с ботове, въпреки че организациите харчат всяка година повече за инструменти, които да се справят с този тип заплахи.

Според доклада The 2022 State of Bot Mitigation Report на Kasada основната причина за това се крие във факта, че в крайна сметка е нужда много ръчна работа за поддържането и управлението на скъпите решения. Съответно това принуждава фирмите да отделят още повече пари, ресурси и време, за да догонват иновациите и скоростта на мотивираните хакери.

Как да защитим работата на модерната фабрика
Съдържание от КОНТРАКС
Интелигентното видеонаблюдение влиза в умните фабрики
Съдържание от Коника Минолта Бизнес Солюшънс България
ERP системите в сърцето на умната фабрика
Съдържание от Тим ВИЖЪН България

Най-новото





ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

  • 1
  • 137





Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК