Продължаващите вече няколко дни затруднения в работата на британския национален пощенски оператор, Кралската поща (Royal mail), е следствие на кибератака. Това е съобщил нейният директор Саймън Томпсън. Трудностите в работата на организацията, засегнали най-вече международните пратки, започнаха на 11 януари, като в началото се говореше за киберинцидент.
"Потвърдихме, че сме имали кибератака", обяви Томпсън пред парламентарна комисия на Обединеното кралство. Той добави, че при атаката не са били компрометирани данни на клиенти. Засега не се коментира спецификата на кибератаката, нито това кой стои зад нея.
От пощенския оператор също така все още не е съобщават кога ще възстановят напълно дейността си. Последното ще бъде усложнено от вече натрупваните пратки и закъснения, допълнително от работническа стачка. Ръководителят на Royal mail обещава скорошно "заобиколно решение".
В някои медии се появиха публикации, че Кралската поща е станала обект на криптовирус, който е компрометирал машини, използвани за отпечатване на митнически етикети. От рансъмуер групата LockBit, която бе посочена за стартирането на атаката, отрече да е замесена и пренасочи обвиненията към други хакери, използващи неин изтекъл софтуер.
Продължаващите вече няколко дни затруднения в работата на британския национален пощенски оператор, Кралската поща (Royal mail), е следствие на кибератака. Това е съобщил нейният директор Саймън Томпсън. Трудностите в работата на организацията, засегнали най-вече международните пратки, започнаха на 11 януари, като в началото се говореше за киберинцидент.
"Потвърдихме, че сме имали кибератака", обяви Томпсън пред парламентарна комисия на Обединеното кралство. Той добави, че при атаката не са били компрометирани данни на клиенти. Засега не се коментира спецификата на кибератаката, нито това кой стои зад нея.