Служители в американската банка Morgan Stanley са били глобени със суми, надхвърлящи 1 милион долара, за нарушаване на регулаторни правила чрез използване на популярни месинджъри като WhatsApp и iMessage за бизнес комуникации, съобщи Reuters.
Санкциите варират от няколко хиляди долара до над милион, като са взети предвид фактори като брой изпратени съобщения, длъжност на конкретния служител, дали е получавал предупреждения. Според Financial Times сумите ще бъдат удържани от заплати и бонуси.
Глобите на пръв поглед изглеждат солени, но самата Morgan Stanley вече е трябвало да плаща санкции за предишни нарушения на SEC. Съответните правила са наложени от Комисията по ценни книжа и борси на САЩ (US Securities and Exchange Commission, SEC) и регулират използването на потребителски комуникационни приложения за бизнес цели.
Миналия септември например комисията наложи санкции на известни банки и брокерски компании на сумарна стойност 1,8 милиарда долара за използване потребителски приложения за обмяна на текстови съобщения и за несъхраняване на комуникациите.
Morgan Stanley бе сред повече от дузина фирми, които трябваше да платят повече от 200 милиона долара. През 2020 г. Morgan Stanley претърпя голям пробив в сигурността, свързан с двама старши служители в стоковия отдел на банката, които използваха приложения за лични съобщения. Служителите бяха уволнени.
Междувременно огромен брой компании, не само такива от банковата или технологичната индустрия, отчитат, че често техни служители използват най-удобните комуникационни платформи. Проблемът допълнително се изостри по време на пандемията.
Според Ширан Вайцман, главен изпълнителен директор на разработчика на мобилна платформа за оценка на риска Shield, цитиран от Computerworld, настоящите забрани и санкции за използването на непозволени комуникационни приложения са временно решение. По думите му изискванията за WhatsApp или iMessage са подобни като на всеки друг канал за комуникация, който банката използва - имейл, Slack, Microsoft Teams, Zoom и т.н.
Всеки който ползва такива услуги обаче, трябва да бъде наблюдаван. Организациите по-скоро трябва да вървят в посока използване на решения за сигурност и прехващане на съобщения чрез специални интерфейси, както и системи за откриване на подозрителни разговори.
Служители в американската банка Morgan Stanley са били глобени със суми, надхвърлящи 1 милион долара, за нарушаване на регулаторни правила чрез използване на популярни месинджъри като WhatsApp и iMessage за бизнес комуникации, съобщи Reuters.
Санкциите варират от няколко хиляди долара до над милион, като са взети предвид фактори като брой изпратени съобщения, длъжност на конкретния служител, дали е получавал предупреждения. Според Financial Times сумите ще бъдат удържани от заплати и бонуси.