Pixabay.com
Leo

Загуби за над 58 милиарда USD от измамните мобилни обаждания от чатботове

Според Juniper Research щетите за мобилните потребители могат да скочат до 70 милиарда долара през 2027 г., ако не бъдат предприети мерки

Владимир Владков
1125 прочитания

Pixabay.com

© Leo


Мобилните абонати ще загубят над 58 милиарда долара от измамни роботизирани обаждания през 2023 г., показва нов доклад на Juniper Research. През миналата 2022 г. тези щети се изчисляват на $53 милиарда. Тези загуби се дължат на увеличаването на разнообразните измамни обаждания до крайни потребители като неоторизирано пренасочване на обаждания или подправяне на идентификация на обаждащия се, като крайната цел е финансова облага.

Въпреки продължаващото разработване на работни рамки за смекчаване на роботизираните измамни обаждания (Robocalling) като STIR/SHAKEN в Северна Америка докладът прогнозира, че способността на измамниците да въвеждат иновации в методите за измама ще доведе до загуби в размер над 70 милиарда долара в световен мащаб до 2027 г. Мерките STIR/SHAKEN включват стандарти за смекчаване на измамни методи като фалшифициране идентификацията на повикващия, което имитира легитимно предприятие чрез използването на временни бизнес номера. Роботизираните обаждания обикновено се генерират в големи обеми, измамниците ще променят идентификацията на обаждащия се, за да представят фалшив бранд или компания чрез масово производство на обаждания за фалшива легитимност на бизнес.

Robocalling се определя от Juniper Research като "автоматизирано телефонно обаждане, което доставя предварително записани съобщения до голям брой получатели".

Въпреки че това е полезна услуга за много сектори като здравеопазването и правителството за контакт с клиенти, автоматичните обаждания стават все по-уязвими на измами. В много случаи тези обаждания са нежелани от получателя, а някои автоматични обаждания дори са незаконни, което излага на риск легитимността на услугата.

Организациите обикновено се свързват с клиенти, за да популяризират своя бизнес или да ги предупредят за събитие чрез автоматични повиквания и текстови съобщения. Такива съобщения може да се отнасят например за: предстоящо посещение при лекар,
политически кампании, благотворителни групи с нестопанска цел, спешни ситуации, като например предупреждаване на гражданите за риск за околната среда.
Автоматичните обаждания са предназначени за организации за поддържане на контакт и взаимоотношения с клиенти, но заради нарастващия брой мобилни абонати измамниците намират нови начини да се свържат с крайните потребители и да извлекат тяхна лична информация. Нежеланите автоматични обаждания обикновено са обаждания, получени от крайния потребител, които не се възприемат като подходящи, но не са умишлено измамни. Подобни обаждания произтичат от неправилно калибрирани алгоритми и неоторизирано споделяне на данни между организации, поради което могат да се възприемат като "неприятни" обаждания, които обикновено са безобидни, но все пак нанасят щети на репутацията на марката.

Роботизираните обаждания се считат за незаконни, когато краен потребител се свърже от организация по причини, различни от популяризиране на техния бизнес. Нелегалните автоматични обаждания работят, като предизвикват страх у крайния потребител, като го манипулират да сподели лична информация като данни за банкова сметка и пароли, които да се използват при измама със самоличности. Например измамниците могат да твърдят, че са застрахователна компания или събирач на дългове, и да заплашват крайния потребител с арест или глоби, ако не уредят дълговете си по телефона. Обажданията, които произхождат от вътрешността на организацията, при което потребителят не е дал писмено разрешение да получава такива обаждания, също се считат за незаконни.

"Въздействието на измамните автоматични повиквания не трябва да се подценява от телекомуникационната индустрия, тъй като то вреди както на бизнеса, така и на потребителите, обясняват от Juniper. - Законните автоматични обаждания могат да изпращат жизненоважни съобщения и информация до клиенти, за да им напомнят за важна информация за срещи, полети, политически кампании и метеорологични условия. Увеличаващият се брой нелегитимни автоматични повиквания вреди на доверието на крайните потребители, когато отговарят на повиквания, независимо дали са измамни или законни."

Докладът призовава заинтересованите страни, формулиращи рамки извън Северна Америка, да се съсредоточат върху специфични за региона методи за измама като неоторизирано пренасочване на повиквания, които ще бъдат покрити по-ефективно чрез персонализирани рамки, а не чрез възпроизвеждане на STIR/SHAKEN.

Докладът на Juniper Researchидентифицира нововъзникващата технология за удостоверяване на бранда като ключова в рамките за смекчаване на измами; внушаване на доверие на потребителите, използващи гласови канали. Тази технология позволява на потребителите да проверят произхода на повикването на екрана на смартфона, преди да отговорят, и ще бъде най-важното решение за защита на абонатите от измами с роботизирани разговори, допълват анализаторите.

Мобилните абонати ще загубят над 58 милиарда долара от измамни роботизирани обаждания през 2023 г., показва нов доклад на Juniper Research. През миналата 2022 г. тези щети се изчисляват на $53 милиарда. Тези загуби се дължат на увеличаването на разнообразните измамни обаждания до крайни потребители като неоторизирано пренасочване на обаждания или подправяне на идентификация на обаждащия се, като крайната цел е финансова облага.

Въпреки продължаващото разработване на работни рамки за смекчаване на роботизираните измамни обаждания (Robocalling) като STIR/SHAKEN в Северна Америка докладът прогнозира, че способността на измамниците да въвеждат иновации в методите за измама ще доведе до загуби в размер над 70 милиарда долара в световен мащаб до 2027 г. Мерките STIR/SHAKEN включват стандарти за смекчаване на измамни методи като фалшифициране идентификацията на повикващия, което имитира легитимно предприятие чрез използването на временни бизнес номера. Роботизираните обаждания обикновено се генерират в големи обеми, измамниците ще променят идентификацията на обаждащия се, за да представят фалшив бранд или компания чрез масово производство на обаждания за фалшива легитимност на бизнес.

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото

Digitalk Conference: Дигитален свят

Digitalk Conference: Дигитален свят

  • 0
  • 247









Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК