Ново изследване на Института за проучване на журналистиката на Reuters (RISJ) установява нарастваща зависимост от смартфоните като средство за достъп до новинарско съдържание, като по-голямата част от хората предпочитат приложенията на социалните мрежи за свой основен източник на информация.
В своя Digital News Report 2020 от RISJ посочват проучване на YouGov сред над 80 000 потребители на онлайн новини на 40 пазара. Според резултатите 69 на сто от респондентите вече използват предимно смартфоните си за достъп до новини на седмична база, като това също така води до ръст на потреблението на кратки форми на видео и аудио съдържание като подкастите.
Най-често като източник на новини смартфоните си използват потребителите в Кения и Южна Африка, докато в другия край на класацията са Канада, Япония и по-голямата част от Източна Европа.
Според изследването най-голямата изгряваща звезда на този фронт е Instagram, която е собственост на Facebook. 11% от потребителите предпочитат тази социална мрежа като източник на новини, а лидерът в класацията е Twitter с 12%. От RISJ отбелязват, че използването на Instagram се е удвоило от 2018 г. насам "и изглежда вероятно да изпревари Twitter през следващата година".
Проучването подчертава и увеличеното потребление на Intstagram, Snapchat и TikTok, предизвикано от пандемията от Covid-19.
Ново изследване на Института за проучване на журналистиката на Reuters (RISJ) установява нарастваща зависимост от смартфоните като средство за достъп до новинарско съдържание, като по-голямата част от хората предпочитат приложенията на социалните мрежи за свой основен източник на информация.
В своя Digital News Report 2020 от RISJ посочват проучване на YouGov сред над 80 000 потребители на онлайн новини на 40 пазара. Според резултатите 69 на сто от респондентите вече използват предимно смартфоните си за достъп до новини на седмична база, като това също така води до ръст на потреблението на кратки форми на видео и аудио съдържание като подкастите.