Големи рекламодатели се отказват от социалните медии

Кампанията срещу Facebook мигирира, а големи марки решават, че всички социални медии са "опасни" за техния имидж.

Владимир Владков

Кампанията срещу Facebook започна да се разклонява, като големи световни марки решават, че всички типове социални медии са твърде "опасни" за техния имидж.

Настъпва период на безпрецедентна криза за социалните мрежи. Нещо, което започна като политически мотивирана атака срещу Facebook, се превърна в лавина, като някои от най-големите компании преосмислят своите рекламни бюджети във всяка социална медия, независимо какви политики за цензуриране прилага. Тя смятат, че съдържанието в тях не подлежи на контрол.

По някаква причина корпоративният свят изведнъж осъзна, че социалните медии са различни от традиционните и че съдържанието, което намирате в него, е невъзможно да се контролира, така са проектирани, замислени и реализирани тези медии. Компаниите за социални медии се опитват все повече да цензурират своите потребители с безполезната оферта, даваща уж гаранции, че се появява само подходящо за рекламодатели съдържание, но сега изглежда, че техните усилия са напразни.

Една след друга големи рекламодатели от САЩ решават, че в настоящата културна среда те не са готови да рискуват марката им да бъде позиционирана до спорно съдържание. И докато Verizon се "отрече" от Facebook, огромни компании, насочени към масовите потребители, като Unilever, Diageo и Starbucks, обявиха, че ще пренасочат рекламните си разходи към регулярните медии, които по презумпция са по-лесни за контрол.

"Имайки предвид нашата работна рамка за социална отговорност и поляризираната атмосфера в САЩ, решихме, че отсега поне през края на тази година, няма да пускаме реклами на марки в новинарската част на платформите за социални медии Facebook, Instagram и Twitter в САЩ", пише в изявление на Unilever. "Да продължим да рекламираме в тези платформи в този момент не би добавило стойност за хората и за обществото. Ние ще следим случващото се и ще преразгледаме настоящата си позиция, ако е необходимо. Ще поддържаме общата ни планирана медийна инвестиция в САЩ, като преминаваме към други медии."

Въпреки че нито една компания не се позова директно на кампанията #StopHateForProfit, това не спря нейните представители да ги представи за свои съюзници.

Facebook и Twitter изглежда са между чука и наковалнята, тъй като техните рекламодатели изискват ниво на цензура, което много от потребителите им намират за неприемливо. Въпреки това много от компаниите, които ги изоставят, все още са верни на YouTube, който изглежда е решил пъзела да запази марките и да ги отдалечи от противоречията. Последният опит на Facebook да затвори стабилно портала за език на омразата, изглежда безполезен и ще трябва да предприеме още по-радикални действия, преди да спечели доверието на корпоративната Америка. За останалите региони ситуацията все още не е ясна.

Снимка на Gerd Altmann от Pixabay

Кампанията срещу Facebook започна да се разклонява, като големи световни марки решават, че всички типове социални медии са твърде "опасни" за техния имидж.

Настъпва период на безпрецедентна криза за социалните мрежи. Нещо, което започна като политически мотивирана атака срещу Facebook, се превърна в лавина, като някои от най-големите компании преосмислят своите рекламни бюджети във всяка социална медия, независимо какви политики за цензуриране прилага. Тя смятат, че съдържанието в тях не подлежи на контрол.

Най-новото








Дали 2023 ще бъде годината на стартъпите в инфраструктурата

Дали 2023 ще бъде годината на стартъпите в инфраструктурата

  • 0


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК