Нова кампания, която цели да помогне на хората да забелязват по-лесно фалшивите новини и да поставят под въпрос това, което четат в интернет стартира Facebook. От там обясняват, че целта е да осигурят на потребителите необходимите инструменти, за да взимат информирани решения за информацията, която откриват онлайн. През следващите няколко седмици новата инициатива ще бъде реализирана в редица държави от региона на Европа, Близкия изток и Африка.
След консултации с партньорите на Facebook, отговарящи за проверката на фактите, компанията създаде "Три въпроса, които да помогнат за справяне с фалшивите новини", които ще циркулират в социалната мрежа чрез серия от креативни реклами и ще водят директно до създадения за целта уебсайт на кампанията. Потребителите ще бъдат подканяни да проверяват информацията, която виждат онлайн, като си зададат три въпроса:
- Кой е първоизточникът? Ако не е посочен такъв, потърсете го.
- Какво липсва? Прочетете цялата история, не само заглавието.
- Как ви кара да се чувствате? Хората, които създават фалшиви новини, се опитват да ви манипулират.
Първоначално кампанията ще бъде представена на потребителите в ЕС, във Великобритания, както и в страните от Близкия изток, Африка и Турция. За да оцени ефективността ѝ Facebook ще организира проучвания, за да разбере какво са научили потребителите. Тази информация ще помогне на компанията да създаде още кампании за медийна грамотност в бъдеще.
Нова кампания, която цели да помогне на хората да забелязват по-лесно фалшивите новини и да поставят под въпрос това, което четат в интернет стартира Facebook. От там обясняват, че целта е да осигурят на потребителите необходимите инструменти, за да взимат информирани решения за информацията, която откриват онлайн. През следващите няколко седмици новата инициатива ще бъде реализирана в редица държави от региона на Европа, Близкия изток и Африка.
След консултации с партньорите на Facebook, отговарящи за проверката на фактите, компанията създаде "Три въпроса, които да помогнат за справяне с фалшивите новини", които ще циркулират в социалната мрежа чрез серия от креативни реклами и ще водят директно до създадения за целта уебсайт на кампанията. Потребителите ще бъдат подканяни да проверяват информацията, която виждат онлайн, като си зададат три въпроса: