Facebook с нова кампания за борба с фалшиви новини

Александър Главчев
441 прочитания

Нова кампания, която цели да помогне на хората да забелязват по-лесно фалшивите новини и да поставят под въпрос това, което четат в интернет стартира Facebook. От там обясняват, че целта е да осигурят на потребителите необходимите инструменти, за да взимат информирани решения за информацията, която откриват онлайн. През следващите няколко седмици новата инициатива ще бъде реализирана в редица държави от региона на Европа, Близкия изток и Африка.

След консултации с партньорите на Facebook, отговарящи за проверката на фактите, компанията създаде "Три въпроса, които да помогнат за справяне с фалшивите новини", които ще циркулират в социалната мрежа чрез серия от креативни реклами и ще водят директно до създадения за целта уебсайт на кампанията. Потребителите ще бъдат подканяни да проверяват информацията, която виждат онлайн, като си зададат три въпроса:

  • Кой е първоизточникът? Ако не е посочен такъв, потърсете го.
  • Какво липсва? Прочетете цялата история, не само заглавието.
  • Как ви кара да се чувствате? Хората, които създават фалшиви новини, се опитват да ви манипулират.

Първоначално кампанията ще бъде представена на потребителите в ЕС, във Великобритания, както и в страните от Близкия изток, Африка и Турция. За да оцени ефективността ѝ Facebook ще организира проучвания, за да разбере какво са научили потребителите. Тази информация ще помогне на компанията да създаде още кампании за медийна грамотност в бъдеще.

Нова кампания, която цели да помогне на хората да забелязват по-лесно фалшивите новини и да поставят под въпрос това, което четат в интернет стартира Facebook. От там обясняват, че целта е да осигурят на потребителите необходимите инструменти, за да взимат информирани решения за информацията, която откриват онлайн. През следващите няколко седмици новата инициатива ще бъде реализирана в редица държави от региона на Европа, Близкия изток и Африка.

След консултации с партньорите на Facebook, отговарящи за проверката на фактите, компанията създаде "Три въпроса, които да помогнат за справяне с фалшивите новини", които ще циркулират в социалната мрежа чрез серия от креативни реклами и ще водят директно до създадения за целта уебсайт на кампанията. Потребителите ще бъдат подканяни да проверяват информацията, която виждат онлайн, като си зададат три въпроса:

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото





"Мусала Софт" откри офис в Кайро

"Мусала Софт" откри офис в Кайро

  • 0
  • 103





Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК