Twitter въвежда нова система за етикетиране на спорна информация?

Засега има три нива на предупредителни етикети за дезинформация - "Вижте най-новото", "Останете информирани" и "Заблуждаващо"

Иван Гайдаров
786 прочитания

Twitter е една от многото социални мрежи, които през годините се борят да ограничат дезинформацията в своята платформа. Последният ход в тази посока, който сега прави социалната медия, изглежда като система с многостепенни предупредителни етикети, която се променя в зависимост от това доколко е грешна дадена информация, обяснява изследователката на приложения Джейн Манчун Уонг.

Засега има три нива на предупредителни етикети за дезинформация: "Вижте най-новото", "Останете информирани" и "Заблуждаващо", обяви Уонг в понеделник. Етикетирането зависи от това колко точен е даден туит, като всеки етикет насочва потребителите към допълнителна информация. Те биха могли да водят към поддържана от Twitter страница или външен проверен източник, какъвто е случаят с етикетите за дезинформация относно covid-19 и президентските избори в САЩ.

Уонг, която се занимава с обратен инженеринг на популярни приложения, за да разкрие функции, които все още се разработват, споделя и екранна снимка на своите усилия, докато експериментира с новата система на Twitter. За да тества системата, тя пише: "Изсмърках 60 грама дихидроген монооксид (химично съединение, свързано с огромен брой вредни и опасни ефекти) и сега не се чувствам толкова добре", което води до етикет "Вижте най-новото" с информация за полезните свойства на водата.

Когато тя написва: "След 12 часа мракът ще обхване някои части на света. Останете на линия", изскача етикет "Останете информиран ", подтиквайки потребителите да научат повече за часовите зони. А когато тя пише: "Ние ядем. Костенурките ядат. Следователно ние сме костенурки ", Twitter ѝ лепва етикет "Заблуждаващо" в публикацията, отбелязвайки, че това е логическа заблуда.

Тази функция може да помогне за намаляване на разпространението на дезинформация или поне да осигури важен контекст за въпроси, имащи много нюанси, които няма как да бъдат засегнати в 280 знака. Това обаче поражда загриженост относно цензурата, особено като се има предвид как през последните седмици платформите за социални медии модерират палестинските гласове на фона на конфликта в Газа. Алгоритмите на Twitter и преди са доказвали, че могат да грешат и погрешно да етикетират неудобни истини като "фалшиви новини", а това може да има трайни последици.

Не е ясно кога ще стартира новата функция, ако въобще някога види бял свят, и дали ще има последствия за потребители, хванати многократно да публикуват дезинформация. От Twitter все още отказват официален коментар.

Twitter е една от многото социални мрежи, които през годините се борят да ограничат дезинформацията в своята платформа. Последният ход в тази посока, който сега прави социалната медия, изглежда като система с многостепенни предупредителни етикети, която се променя в зависимост от това доколко е грешна дадена информация, обяснява изследователката на приложения Джейн Манчун Уонг.

Засега има три нива на предупредителни етикети за дезинформация: "Вижте най-новото", "Останете информирани" и "Заблуждаващо", обяви Уонг в понеделник. Етикетирането зависи от това колко точен е даден туит, като всеки етикет насочва потребителите към допълнителна информация. Те биха могли да водят към поддържана от Twitter страница или външен проверен източник, какъвто е случаят с етикетите за дезинформация относно covid-19 и президентските избори в САЩ.

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото







84% от компаниите - жертва на кибератаки

84% от компаниите - жертва на кибератаки

  • 0
  • 162



Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК