Слаб старт за стратегическия завой на Зукърбърг към метавселената

Слаб старт за стратегическия завой на Зукърбърг към метавселената

През 2021 г. компанията губи над 10 млрд. долара от подразделението си Reality Labs, което трябва да изнесе основната тежест на тази трансформация

Иван Гайдаров
434 прочитания

Стратегическият завой на Марк Зукърбърг към метавселената определено не започва според очакванията. През 2021 г. компанията, която сега е известна като Meta, губи малко над 10 милиарда долара от подразделението си Reality Labs, което трябва да изнесе основната тежест на тази трансформация, сочи отчетът за приходите за Q4.

"Пълната реализация на тази визия все още е далеч. Въпреки че посоката е ясна, пътят ни напред все още не е напълно дефиниран", коментира Зукърбърг и разкрива, че компанията планира да пусне нов VR хедсет от висок клас, както и мобилна версия на своя виртуален свят Horizon VR.

Това е първият път, в който Meta споделя финансовото представяне на AR/VR подразделението си, което е в основата на нейните амбиции в метавселената (Facebook придоби Oculus през 2014 г.). Това, че метавселената все още не носи печалби, не е изненада, като тази загуба дори беше очаквана. Но в съчетание с намаляващия ръст на потребителите и ударите, които понесе рекламният ѝ бизнес, резултатите на компанията за четвъртото тримесечие се отразиха негативно на цената на акциите на Meta.

Ежедневните активни потребители на Facebook намаляват от 1,93 милиарда на 1,92 милиарда - промяна, която Зукърбърг отчасти отдава на засилената конкуренция на TikTok. "Ние сме в средата на преход на нашите услуги към форма с кратки видеоклипове като платформата Reels. Тя вече е нашият най-бързо развиващ се формат за съдържание досега", обяснява Зукърбърг.

Въпреки това Reels все още не осигурява толкова приходи, колкото други платформи като Stories, a по думите на основателя на Facebook привличането на потребители на възраст между 18 и 29 години ще бъде един от основните му приоритети. Facebook ще преориентира платформата си към видеоформати, за да се конкурира по-добре с TikTok. Засега обаче силният растеж на Reels явно не е базиран на нови потребители, като се има предвид цялостният отлив.

Очаква се ръстът на приходите на Facebook също да се забави през следващите месеци. Въпреки че рекламният бизнес на компанията все още е невероятно печеливш - той направи 32,6 млрд. долара през последното тримесечие - компанията предупреди, че промените в контролите за поверителност на Apple в iOS 14 ще имат значително влияние през следващото тримесечие. "Точността на насочването на нашите реклами намаля, което увеличи разходите за стимулиране на резултатите", казва главният оперативен директор Шерил Сандбърг. Според Зукърбърг пък подобряването на рекламите на компанията въпреки промените на Apple е друг от основните приоритети на Facebook и целта е да се "възстанови голяма част от нашата рекламна инфраструктура". От Meta изчисляват, че тази промяна от страна на Apple ще им коства около 10 млрд. долара през 2022 г.

Стратегическият завой на Марк Зукърбърг към метавселената определено не започва според очакванията. През 2021 г. компанията, която сега е известна като Meta, губи малко над 10 милиарда долара от подразделението си Reality Labs, което трябва да изнесе основната тежест на тази трансформация, сочи отчетът за приходите за Q4.

"Пълната реализация на тази визия все още е далеч. Въпреки че посоката е ясна, пътят ни напред все още не е напълно дефиниран", коментира Зукърбърг и разкрива, че компанията планира да пусне нов VR хедсет от висок клас, както и мобилна версия на своя виртуален свят Horizon VR.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК