Meta Corporation може да блокира достъпа до социалните мрежи Facebook и Instagram за жителите на Европа. Това обяви компанията в доклад до Комисията за ценни книжа и борси (SEC) на САЩ. Решението, ако бъде взето, ще е в отговор на нов закон, който изисква от мултинационалните компании да съхраняват и обработват данните на своите европейски потребители изключително на сървъри, разположени в региона.
В момента обработката на данни на всички потребители на Facebook се извършва от сървъри в Европа и САЩ. От компанията заявяват, че способността да продължи да прави това е от решаващо значение за нея. Обработката на потребителски данни в САЩ пряко засяга работата на основния източник на доходи на Meta - рекламният бизнес. Таргетирането на рекламни послания зависи включително от географското местоположение на потребителя.
В документа от компанията посочват още, че ако бъде принудена да спазва новите европейски закони, тогава на първо място местните потребители ще загубят Facebook. Това е най-популярната социална мрежа в света, но не е ясно какъв би бил ефектът върху нея при загуба на регион като европейския.
От Meta са уверени, че новите изисквания на ЕС ще засегнат и други компании, включително онези, които купуват реклами от нея. Това мнение изразява Ник Клег, вицепрезидент на Meta по глобални въпроси и комуникации. По думите му "липсата на безопасен, надежден и легален международен трансфер на данни ще навреди на икономиката и ще забави растежа на бизнеса, базиран на потребителска информация в ЕС". По отношение на потенциалното въздействие той сравни новите европейски норми с пандемията на коронавирус.
"Въздействието ще бъде усетено от големи и малки предприятия в различни сектори", споделя Клег, добавяйки, че "бизнесът се нуждае от ясни глобални правила, подкрепени от силна върховенство на закона, за защита трансатлантическите потоци от данни в дългосрочен план".
Коментирайки изискването за съхраняване и обработване на европейски потребителски данни изключително в Европа, Клег посочва: "В най-лошия случай това може да означава, че малък технологичен стартъп в Германия вече няма да може да използва базиран в САЩ облачен доставчик. Испанска компания за разработка на продукти пък вече няма да може да работи в множество часови зони. Френски търговец на дребно може да установи, че вече не може да поддържа своя кол център в Мароко."
Вицепрезидентът на Meta заключава, че компанията няма да напусне европейския пазар по собствена воля, единствено по принуда. "Нямаме абсолютно никакво желание и планове да напуснем Европа. Но простата реалност е, че Meta и много други фирми, организации и услуги разчитат на трансфера на данни между ЕС и САЩ, за да управляват своите глобални услуги."
Снимка: Thought Catalog, Unsplash
Meta Corporation може да блокира достъпа до социалните мрежи Facebook и Instagram за жителите на Европа. Това обяви компанията в доклад до Комисията за ценни книжа и борси (SEC) на САЩ. Решението, ако бъде взето, ще е в отговор на нов закон, който изисква от мултинационалните компании да съхраняват и обработват данните на своите европейски потребители изключително на сървъри, разположени в региона.
В момента обработката на данни на всички потребители на Facebook се извършва от сървъри в Европа и САЩ. От компанията заявяват, че способността да продължи да прави това е от решаващо значение за нея. Обработката на потребителски данни в САЩ пряко засяга работата на основния източник на доходи на Meta - рекламният бизнес. Таргетирането на рекламни послания зависи включително от географското местоположение на потребителя.