Церемонията по откриване на зимната олимпиада 2022 в Пекин е гледана в целия свят. Несигурността около пандемията COVID-19 накара много зрители да използват различни социални платформи и интернет канали, включително за споделяне на успехите на отбори и спортисти. Това показват данните на Conviva, платформа за преброяване, непрекъснато измерване и ангажиране в стрийминг медиите.
Поточните видеоизлъчвания само на първия ден от Олимпиадата са скочили с 349% спрямо откриването на церемонията от 2018 г. 71% от зрителите гледаха около двата часа на церемонията. "Докато церемониите през предишни години се простираха до четири часа с продължителна помпозност, краткото време на тазгодишната церемония по откриването доведе до по-плътно задържане на зрителския интерес през 2022 г.", обясняват от Conviva.
Ангажиранията в социалните медии са скочили с 370% за националните олимпийски комитети от 120 страни в сравнение с предходните 6 седмици преди самата олимпиада. Twitter е водещата социална медия за съдържание от игрите, докато при ангажиранията лидер е Instagra. През Twitter профили е споделено 37% от съдържанието от олимпиадата, докато най-ангажирана е аудиторията в Instagram - с 66% от всички реакции на публикациите на олимпийските комитети
Денят на церемонията по откриването на Зимните олимпийски игри през 2022 г. регистрира 349% увеличение на времето за гледане в сравнение със същото събитие през 2018 г., подчертавайки огромния ръст на стрийминга през последните 4 години. Очакванията на зрителите за добро изживяване чрез поточни предавания никога не са били по-високи, особено за събития на живо. "Тази година беше малко смесена, тъй като въпреки по-дългото време за стартиране и увеличеното буфериране зрителите не успяват да стартират гледането с 4% по-малко, а 0.2% са се наслаждавали на по-високо качество на картината в деня на церемонията по откриването в сравнение със средната стойност за петъците за предишните 90 дни", обясняват от Conviva.
Таблетите "откраднаха" шоуто
В исторически план таблетите държат много нисък дял от времето за гледане на поточни предавания. Последният доклад на Conviva за състоянието на поточните предавания установява, че през таблетите зрителите са гледали само 5% от времето в световен мащаб през четвъртото тримесечие на 2021 г. Но зрителите, които са пожелали да да видят церемонията по откриването, изненадващо предпочитат таблетите, които заемат 28% от времето за гледане. Свързаните телевизионни устройства като Roku, Chromecast и Amazon Fire TV държат същия дял, а настолните компютри са на трето място със 17%. На смарт телевизорите се падат 14%, на мобилните телефони - 12%, а геймърските конзоли - само 1%.
Таблетите явно наистина са предпочитано устройство, но кои са най-популярните? Огромната част от зрителите (над 55%) са гледали откриващата церемония през Apple iPad. На второ място при популярните преносими устройства с 18% е Apple iPhone. След тях се нареждат таблети с Android с 15% и Android телефони с 13%.
Разбивка на социалното съдържание
Twitter е лидер сред всички социални платформи по дял от общото съдържание, произведено през седмицата преди Зимните олимпийски игри, с 37%, следва Facebook с дял 34%. Въпреки това Instagram осигурява най-ангажираната публика. Олимпийските комитети получиха лъвския дял с 66% от всички ангажирания от Instagram. Следва Facebook с 23%, а Twitter е с 11%.
Снимка: PublicDomainPictures от Pixabay.com
Церемонията по откриване на зимната олимпиада 2022 в Пекин е гледана в целия свят. Несигурността около пандемията COVID-19 накара много зрители да използват различни социални платформи и интернет канали, включително за споделяне на успехите на отбори и спортисти. Това показват данните на Conviva, платформа за преброяване, непрекъснато измерване и ангажиране в стрийминг медиите.
Поточните видеоизлъчвания само на първия ден от Олимпиадата са скочили с 349% спрямо откриването на церемонията от 2018 г. 71% от зрителите гледаха около двата часа на церемонията. "Докато церемониите през предишни години се простираха до четири часа с продължителна помпозност, краткото време на тазгодишната церемония по откриването доведе до по-плътно задържане на зрителския интерес през 2022 г.", обясняват от Conviva.