Данните във Facebook - "да излееш мастило в езеро и да се опиташ да го върнеш"

Данните във Facebook - "да излееш мастило в езеро и да се опиташ да го върнеш"

Според вътрешен доклад на социалната мрежа тя не е в състояние да управлява цялата потребителска информация, с която разполага

Иван Гайдаров
186 прочитания

Как управлява Facebook потребителската информация? Този въпрос отново излиза на дневен ред, след като платформата Motherboard публикува вътрешен доклад на звеното Ad and Business Product на социалната мрежа, според който тя не е в състояние да структурира голяма част от личните потребителски данни, които са нейно притежание, включително да е сигурна за какво се използват и къде се намират.

Въпросният доклад е бил изпратен миналата година към ръководството на компанията. В него подробно е описано как Facebook може да се справи с нарастващия брой регулации в сферата на използването на данни, включително нови закони за поверителност в Индия, Южна Африка и т.н. В същото време инженерите предупреждават, че Facebook ще има трудности да даде гаранции пред регулаторите по отношение на това как ще третира данните на техните граждани. "Ние нямаме адекватно ниво на контрол и обяснимост върху това как нашите системи използват данни и по този начин не можем да правим контролирани промени в политиката си или да поемаме външни ангажименти като "няма да използваме X данни за Y цел", пишат авторите на доклада.

Основната пречка на Facebook за проследяване на потребителски данни, твърдят специалистите, е липсата на "затворени" системи в компанията. С други думи, системите за данни на компанията имат "отворени граници", които смесват потребителски данни на профили, такива на трети страни и чувствителни данни. За да опишат колко трудно е да се проследят конкретни данни на Facebook, авторите на доклада използват метафората "да излееш бутилка мастило в езеро... и след това да се опиташ да го върнеш обратно в нея".

Авторите на доклада също така заявяват, че преди Facebook е имала "лукса" да се справя с новите предизвикателства като GDPR на ЕС и Закона за поверителност на потребителските данни на Калифорния едно по едно, но сега започват да се появяват подобни законодателства по цял свят едновременно, включително в Индия, Тайланд, Южна Африка и Южна Корея. Документът поставя под съмнение възможностите на социалната платформа да се съобрази с всички тези нови изисквания.

Как управлява Facebook потребителската информация? Този въпрос отново излиза на дневен ред, след като платформата Motherboard публикува вътрешен доклад на звеното Ad and Business Product на социалната мрежа, според който тя не е в състояние да структурира голяма част от личните потребителски данни, които са нейно притежание, включително да е сигурна за какво се използват и къде се намират.

Въпросният доклад е бил изпратен миналата година към ръководството на компанията. В него подробно е описано как Facebook може да се справи с нарастващия брой регулации в сферата на използването на данни, включително нови закони за поверителност в Индия, Южна Африка и т.н. В същото време инженерите предупреждават, че Facebook ще има трудности да даде гаранции пред регулаторите по отношение на това как ще третира данните на техните граждани. "Ние нямаме адекватно ниво на контрол и обяснимост върху това как нашите системи използват данни и по този начин не можем да правим контролирани промени в политиката си или да поемаме външни ангажименти като "няма да използваме X данни за Y цел", пишат авторите на доклада.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК