Ежедневните Facebook потребители отново нарастват, но докога?

Pixabay.com
LoboStudioHamburg

Ежедневните Facebook потребители отново нарастват, но докога?

Мария Динкова
164 прочитания

Pixabay.com

© LoboStudioHamburg


През първите три месеца на годината ежедневните потребители във Facebook са се увеличили до 1.96 млрд. от 1.93 млрд. Това е добра новина за социалната мрежа, която в края на миналата година докладва за спад в потребителите за първи път в своята история.

"Повече хора използват нашите услуги днес, отколкото когато и да било преди, и аз съм горд как нашите продукти служат на хората по света", коментира шефът на Metа Марк Зукърбърг, цитиран от BBC.

Същевременно обаче компанията майка, която също така притежава Instagram и WhatsApp, все още регистрира най-бавния ръст на приходи за поне десетилетие. Приходите през първите три месеца на 2022 г. отбелязват само 7% увеличение в сравнение с миналата година, достигайки 27.9 млрд. долара, по-малко спрямо очакванията.

От Meta признават, че са изправени пред няколко значителни предизвикателства, които могат да повлияят на бизнеса през второто тримесечие. От една страна, много компании оттеглят рекламите си на фона на увеличаващите се разходи и икономическата несигурност, отчасти заради войната в Украйна.

Освен това се увеличава и конкуренция от нови платформи като TikTok и онлайн гиганти за пазаруване като Amazon, които привличат съответно потребителите и компании. За да се справи с тези предизвикателства Meta инвестира в своята видеоуслуга Reels, като очаква чрез нея да увеличи продажбите на реклами.

Това обаче, което наистина може да засегне рекламния бизнес на Meta, са новите правила за неприкосновеност на Apple, които ще направят по-трудно таргетирането на реклами. Според социалната мрежа промените могат да доведат до 10 млрд. долара загуби от продажби през тази година.

Отделно през март компанията забрани достъпа на руски потребители до Facebook и Instagram след инвазията в Украйна. И ако това се усети още през това тримесечие, готвените от ЕС регулации, насочени към технологичните гиганти могат да имат потенциално негативни въздействия върху Meta през следващите месеци.

Междувременно компанията също така влага значителни средства, за да реализира на практика визията на Зукърбърг за метавселената - дигитален свят, в който потребителите ще работят, почиват и пазаруват.

Дали обаче Meta ще успее да се справи с тези трудности и ще задържи своите позиции, предстои да разберем.

Компанията очаква приходите й за второто тримесечие да бъдат между 28 и 30 млрд. долара. Според CNBC, ако стойностите се окажат по средата на диапазона, това ще е първият спад на тримесечен оборот на годишна база.

През първите три месеца на годината ежедневните потребители във Facebook са се увеличили до 1.96 млрд. от 1.93 млрд. Това е добра новина за социалната мрежа, която в края на миналата година докладва за спад в потребителите за първи път в своята история.

"Повече хора използват нашите услуги днес, отколкото когато и да било преди, и аз съм горд как нашите продукти служат на хората по света", коментира шефът на Metа Марк Зукърбърг, цитиран от BBC.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК