Илон Мъск обяви, че поставя временно "на пауза" сделката по придобиването на Twitter. Мотивът - неговото желание да получи повече подробности относно броя на фалшивите акаунти в социалната платформа. Ръководителят на Tesla и SpaceX е поискал да се увери, че фалшивите акаунти "действително представляват по-малко от 5%" от потребителите на Twitter, както изчислява компанията.
Мъск съобщи за решението си с публикация в Twitter в петък сутринта, но малко по-късно добави: "Все още съм ангажиран с придобиването". Първият пост на бизнесмена беше придружен от статия в Reuters, която цитира отчет на Twitter, направен малко след като компанията се съгласи на сделката. В него се посочва, че от 229 милиона потребители на Twitter, които са срещали реклама в платформата през първото тримесечие на 2022 г., по-малко от 5% са фалшиви акаунти.Тази новина веднага се отрази на акциите на компанията, които се сринаха с повече от 20%, но за много анализатори всъщност тя не е изненада. От Уолстрийт вече се чуха съмнения във възможностите на Мъск да купи Twitter, особено на цена 54,20 долара на акция. Скептиците посочват, че една част от проблема е връзката на сделката за Twitter със съдбата на Tesla. Мъск планираше да вземе заем срещу част от своя дял в компанията за електромобили, за да финансира покупката, но акциите на Tesla губят стойност през последните месеци. Това се случи и защото самият той вече продаде една немалка част от тях, което също оказа натиск върху цената им.
Ако прогнозите на анализаторите се сбъднат и сделката се провали, Илон Мъск ще трябва да плати един милиард долара на Twitter.
Илон Мъск обяви, че поставя временно "на пауза" сделката по придобиването на Twitter. Мотивът - неговото желание да получи повече подробности относно броя на фалшивите акаунти в социалната платформа. Ръководителят на Tesla и SpaceX е поискал да се увери, че фалшивите акаунти "действително представляват по-малко от 5%" от потребителите на Twitter, както изчислява компанията.
Мъск съобщи за решението си с публикация в Twitter в петък сутринта, но малко по-късно добави: "Все още съм ангажиран с придобиването". Първият пост на бизнесмена беше придружен от статия в Reuters, която цитира отчет на Twitter, направен малко след като компанията се съгласи на сделката. В него се посочва, че от 229 милиона потребители на Twitter, които са срещали реклама в платформата през първото тримесечие на 2022 г., по-малко от 5% са фалшиви акаунти.