Шерил Сандбърг, главният оперативен директор на компанията майка Meta, обяви, че напуска бизнеса след 14 години. Във Facebook публикация тя отбелязва, че се надява да се фокусира върху своята фондация и филантропска работа в бъдеще.
Сандбърг се съгласява да работи за социалната мрежа, докато Facebook е все още малка компания, ръководена от 23-годишния Марк Зукърбъг. Тогава, на 38 години със сериозен опит в Google, тя се заема с развитието на рекламния бизнес и превръщането му в ключов източник на печалби.
"Когато приех тази работа през 2008, се надявах да бъда в тази роля за пет години. 14 години по-късно е време да напиша следващата глава от моя живот", споделя Сандбърг.
Нейното оттегляне идва на фона на забавянето в продажбите на реклами в Meta, както и по-голямата конкуренция в лицето на социални мрежи като TikTok, пише BBC. Въпреки това миналата година компанията постигна над 117 млрд. долара приходи и посочва, че над 2.8 млрд. души глобално използват едно от нейните приложения ежедневно.
Сандбърг ще се оттегли тази есен, но ще остане като член в борда на директорите на Meta. Нейната позиция ще бъде поета от Хавиер Оливан, който в момента заема поста главен директор по растежа.
В своя публикация Зукърбърг определя напускането на Сандбърг като "края на една ера", коментирайки, че е "необичайно" за бизнес партньорство като тяхното да продължи толкова дълго.
"Шерил създаде нашия рекламен бизнес, нае страхотни хора, изгради нашата управленска култура и ме научи как да управлявам компания. Тя създаде възможности за милиони хора по света и има заслуги за толкова много от това, което е Meta днес", допълва Зукърбърг.
По думите му отговорностите на Оливан ще се различават от тези Сандбърг, като той ще заема "по-традиционна" роля, която да е по-фокусирана вътрешно и оперативно.
Шерил Сандбърг, главният оперативен директор на компанията майка Meta, обяви, че напуска бизнеса след 14 години. Във Facebook публикация тя отбелязва, че се надява да се фокусира върху своята фондация и филантропска работа в бъдеще.
Сандбърг се съгласява да работи за социалната мрежа, докато Facebook е все още малка компания, ръководена от 23-годишния Марк Зукърбъг. Тогава, на 38 години със сериозен опит в Google, тя се заема с развитието на рекламния бизнес и превръщането му в ключов източник на печалби.