Промяна: Потребителите ще виждат по-малко публикации от приятели във Facebook

Социалната мрежа ще претърпи основен редизайн с фокус върху препоръчително съдържание от страници, създатели и хора, които потребителите не следват

Иван Гайдаров
451 прочитания

От известно време Марк Зукърбърг и други ръководители на Meta ясно дават да се разбере, че конкуренцията с TikTok е техен основен приоритет. Сега обаче стават ясни допълнителни подробности за това как най-голямата социална мрежа планира да се противопостави на най-бързо развиващия се конкурент - като напълно се промени.

Според The Verge Meta работи върху основен редизайн на основната емисия на Facebook, който силно ще наблегне върху препоръчително съдържание от страници, създатели и хора, които потребителя все още не следва. По думите на Том Алисън, отговарящ за приложението Facebook в Meta, целта е "да се трансформира социалната платформа в Discovery Engine, който ще разчита в голяма степен на препоръки, подобно на емисията For You на TikTok". Препоръките ще идват главно от "несвързано" съдържание, включително Reels, а потребителите ще виждат по-малко публикации от приятели и семейство в своите емисии. Планът също така ще върне входящата кутия на Messenger обратно в основното приложение в опит да се насърчат потребителите да споделят повече съдържание.

Не е ясно колко време ще отнеме на Meta, за да направи тези промени факт, но някои от тях вече се случват в Instagram. В същото време това не е първия път, в който ръководителите на Meta намекват за големи промени във Facebook, а вече е ставало дума и за подхода Discovery Engine. През април Зукърбърг обяви, че компанията е в разгара на "основна трансформация", която ще промени динамиката на емисиите, за да наблегне на препоръките, управлявани от AI.

Но преминаването към повече препоръки също може да се окаже проблематично за компанията. Настоящите алгоритми на платформата често са обвинявани в насърчаване на дезинформацията.

Facebook е лидер, но вече 6 платформи имат над 1 млрд. месечни потребители

Според анализ на компанията Kepios, публикуван в специализирания портал Datareportal, през април 2022 г. по света има 4.65 милиарда потребители на социални медии, което се равнява на 58.7% от цялото население. Само през последните 12 месеца 326 милиона нови потребители са се присъединили към този тип платформи.

Данни на GWI пък разкриват, че типичният потребител на социални медии активно използва или посещава средно 7.4 различни платформи всеки месец и прекарва средно близо 2½ часа на ден в тях. Това означава, че ако приемем, че хората спят между 7 и 8 часа на ден, се оказва, че потребителите прекарват приблизително 15% от будното си състояние в социалните медии.

Иначе Facebook остава най-широко използваната социална платформа, но вече цели шест мрежи регистрират повече от един милиард активни потребители месечно. Половината от тях са собственост на Meta:

1. Facebook - 2,91 млрд.

2. YouTube - 2,56 млрд.

3. WhatsApp - 2 млрд.

4. Instagram - 1,48 млрд.

5. WeChat - 1,26 млрд.

6. TikTok - 1 млрд.

7. Messenger - 988 млн.

Освен това 17 платформи за социални медии имат най-малко 300 милиона активни потребители през януари 2022 г.

Защо тогава Facebook припознава именно TikTok като основен конкурент? Отговорът дават от Statista - според данните на анализаторската компания за американския пазар, докато през 2020 и 2021 г. Facebook губи осезаемо позиции сред възрастовата група 12 - 34, TikTok отбелязва почти двоен ръст.

От известно време Марк Зукърбърг и други ръководители на Meta ясно дават да се разбере, че конкуренцията с TikTok е техен основен приоритет. Сега обаче стават ясни допълнителни подробности за това как най-голямата социална мрежа планира да се противопостави на най-бързо развиващия се конкурент - като напълно се промени.

Според The Verge Meta работи върху основен редизайн на основната емисия на Facebook, който силно ще наблегне върху препоръчително съдържание от страници, създатели и хора, които потребителя все още не следва. По думите на Том Алисън, отговарящ за приложението Facebook в Meta, целта е "да се трансформира социалната платформа в Discovery Engine, който ще разчита в голяма степен на препоръки, подобно на емисията For You на TikTok". Препоръките ще идват главно от "несвързано" съдържание, включително Reels, а потребителите ще виждат по-малко публикации от приятели и семейство в своите емисии. Планът също така ще върне входящата кутия на Messenger обратно в основното приложение в опит да се насърчат потребителите да споделят повече съдържание.

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК