Meta Newsroom

Марките за дизайнерски дрехи първи влизат в магазина за аватари на Meta

Виртуални дрехи за реални пари, за да изглеждаме добре онлайн

Мария Динкова

Meta Newsroom


Марките за дизайнерски дрехи са едни от водещите компании, които проявяват силен интерес към метавселената. Не случайно те са и първите, които влизат с продукти в магазина за аватари на Meta. Брандове като Prada, Balenciaga и Thom Browne ще предлагат дигитални облекла, които потребителите на Facebook, Instagram и Messenger ще могат да купят за своите аватари.

"Дигиталните стоки ще бъдат важен начин да изразяваш себе си в метавселената и голям двигател за креативната икономика", написа в публикация във Facebook изпълнителният директор на Meta Марк Зукърбърг. Той допълни, че скоро още марки ще се включат, както и че опцията ще стане достъпно за VR.

Очаква се магазинът за аватари да стартира следващата седмица в САЩ, Канада, Тайланд и Мексико. Плановете на Зукърбърг предвиждат освен това магазинът да бъде отворен пазар, на който разработчиците да могат да създават и продават облекла.

Все пак не е ясно колко потребители ще са готови да платят с истински средства, за да се сдобият с маркови дрехи за своите аватари. По данни на Reuters облеклата ще бъдат на стойност между 2.99 и 8.99 долара, което е много по-малко спрямо цените на реалните продукти на тези брандове. Все пак е важно да се отбележи, че опцията за безплатни дрехи за Meta аватарите ще остане достъпна.

Новината идва на фона на опитите на Meta да подобри своите аватари, докато компанията продължава да инвестира сериозно в изграждането на метавселената. По-рано тази година бяха пуснати 3D аватари в Instagram и ъпдейти за аватарите във Facebook и Messenger. Освен това вече потребителите могат да използват един и същ свой виртуален двойник във всички платформи на Meta, включително VR.

Има ли бъдеще модната индустрия в метавселената?

Определено онлайн пространството може да предложи едно ново поле за развитие на този сектор. Марките за дизайнерски дрехи все повече си партнират с технологични фирми, за да създават луксозни дигитални облекла. Например миналата година Fortnite стартира работа с Balenciaga, за да предложи на играчите да си купят маркови дрехи. В Roblox пък потребителите могат да посещават Gucci Town с градина с логото на марката и виртуален магазин.

Виртуалното пространство обаче осигурява и още предимства:

  • Екологична мода - според някои покупката на маркови дрехи в метавселената позволява да се създаде добро впечатление и да се поддържа определен имидж онлайн, без да се замърсява междувременно околната среда.
  • Оптимизация на покупките - пробването на дрехи във виртуални магазини предлага по-добра успеваемост на физическите покупки. Това би намалило драстично броя на стоките, купени онлайн и върнати, което не само ще намали въглеродния отпечатък на компаниите, но също така ще понижи техните разходи.
  • Модна седмица в метавселената - този март се проведе първата дигитална седмица на модата в Decentraland, децентрализирана виртуална социална платформа, изградена върху Ethereum.


Марките за дизайнерски дрехи са едни от водещите компании, които проявяват силен интерес към метавселената. Не случайно те са и първите, които влизат с продукти в магазина за аватари на Meta. Брандове като Prada, Balenciaga и Thom Browne ще предлагат дигитални облекла, които потребителите на Facebook, Instagram и Messenger ще могат да купят за своите аватари.

"Дигиталните стоки ще бъдат важен начин да изразяваш себе си в метавселената и голям двигател за креативната икономика", написа в публикация във Facebook изпълнителният директор на Meta Марк Зукърбърг. Той допълни, че скоро още марки ще се включат, както и че опцията ще стане достъпно за VR.

Най-новото

5 начина да се защити облачният бекъп

5 начина да се защити облачният бекъп

  • 0


И ЦРУ разработва генеративен чатбот

И ЦРУ разработва генеративен чатбот

  • 0



ЕС блокира сливането на Booking.com и eTravel

ЕС блокира сливането на Booking.com и eTravel

  • 1

Джон Кармак: Изкуствен интелект на човешко ниво - около 2030 г.

Джон Кармак: Изкуствен интелект на човешко ниво - около 2030 г.

  • 0

Как ще се оформи цифровото бъдеще на Европа според GSMA

Как ще се оформи цифровото бъдеще на Европа според GSMA

  • 0


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК