С безплатни обучения ТikTok се опитва да привлече малкия бизнес

Pixabay.com
antonbe

С безплатни обучения ТikTok се опитва да привлече малкия бизнес

Програмата включва насоки как да се рекламира в социалната мрежа

Мария Динкова
478 прочитания

Pixabay.com

© antonbe


TikTok стартира нова програма, имаща за цел да привлече повече малки и средни компании в платформата. В рамките на шест седмици - от 11 юли до 19 август - Follow Me ще дава стъпка по стъпка насоки на бизнеса как може да се възползва от социалната мрежа, включително как да рекламира в приложението. Курсовете са безплатни и ще включват уроци за водене на кампании в TikTok и съвети от организации, които вече работят с платформата.

"Follow Me ще предложи различни обучителни пътни карти на база на целите на посетителите и ще покани малките и средните компании на 6-седмични имейл серии, които ще очертаят най-добрите практики за водене на първи кампании в TikTok", посочват от социалната мрежа. "Това ще включва насоки за стартиране на безплатен бизнес профил, достъп до Creative Center за вдъхновяващо съдържание и знание как опциите Ads Manager и Promotion на TikTok могат да се използват за по-нататъшно подобряване на резултатите от кампаниите."

  • TikTok постига приходи над 4 млрд. долара за 2021 г.
  • Платформата разполага с почти 1,5 млрд. потребители
  • В Азиатско-Тихоокеанския регион социалната мрежа има най-голям брой потребители - 313 млн., следван от Латинска Америка (188 млн.), Европа (158 млн.), Северна Америка (138 млн.), Близкия изток и Северна Африка (92 млн.)
  • За 2020 и 2021 TikTok е най-сваляното приложение, като пикът е 318 млн. сваляния през първото тримесечие на 2020 г.
  • Мнозинството от потребителите на платформата са на възраст под 30 години, като най-голям е делът на тези между 20 и 29 години (35%). На второ място са потребителите между 10 и 19 години (28%), следвани от тези между 30 и 39 (18%)


Една от отличителните характеристики на TikTok е, че дава възможност на неизвестни фирми или продукти да добият популярност, след като бъдат видени от милиони. Например по време на пандемията социалната мрежа позволи на редица малки компании да оцелеят, като рекламират своите организации, а в други случаи отделни потребители на свой ред създадоха огромни платформи чрез ревюта на продукти, препоръки и обучения. От платформата посочват, че според скорошен доклад на Hello Alice според 81% от малкия бизнес TikTok е "забавен", а според 73% е "лесен за използване".

Тези проценти определено не са изненадващи на фона на значителния ръст, който компанията постигна през последните няколко години. Миналата година социалната мрежа генерира приходи 4,6 млрд. долара, което представлява увеличение със 142% на годишна база. Също така тя може да се похвали с 1,2 млрд. активни месечни потребители (към последното тримесечие на 2021), които продължават да се повишават и според прогнозите ще достигнат 1,8 млрд. до края на 2022 г.

През последните няколко месеца TikTok въведе повече начини за създателите на съдържание да изкарват пари от рекламиране на платформата, припомня The Verge. През май компанията заяви, че ще започне да споделя приходите от реклама с някои създатели на съдържание, които ще получат 50%, когато рекламите се изравнят с най-добре представящите се видеа. Малко след това TikTok обяви Branded Mission - функционалност, която дава възможност на рекламодателите да поръчват видеа от създателите, които на свой ред подготвят съдържание по спецификации - а отделни публикации се използват като реклами.

На фона на нарастващата популярност на TikTok се очаква и тази година приходите на платформата да продължат да се увеличават, след като тя все повече навлиза в дигиталния рекламен бизнес, конкурирайки се с гиганти като Google и Meta.

TikTok стартира нова програма, имаща за цел да привлече повече малки и средни компании в платформата. В рамките на шест седмици - от 11 юли до 19 август - Follow Me ще дава стъпка по стъпка насоки на бизнеса как може да се възползва от социалната мрежа, включително как да рекламира в приложението. Курсовете са безплатни и ще включват уроци за водене на кампании в TikTok и съвети от организации, които вече работят с платформата.

"Follow Me ще предложи различни обучителни пътни карти на база на целите на посетителите и ще покани малките и средните компании на 6-седмични имейл серии, които ще очертаят най-добрите практики за водене на първи кампании в TikTok", посочват от социалната мрежа. "Това ще включва насоки за стартиране на безплатен бизнес профил, достъп до Creative Center за вдъхновяващо съдържание и знание как опциите Ads Manager и Promotion на TikTok могат да се използват за по-нататъшно подобряване на резултатите от кампаниите."

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК