YouTube създава онлайн магазин за стрийминг услуги

Pixabay.com
Simon

YouTube създава онлайн магазин за стрийминг услуги

Очаква се глобалният пазар в тази сфера да достигне 1.7 трилиона долара до 2029 г.

Иван Гайдаров
563 прочитания

Pixabay.com

© Simon


YouTube работи върху създаването на онлайн магазин, в който потребителите могат да закупуват абонаменти за различни стрийминг услуги, съобщава Thе Wall Street Journal. Оказва се, че видеоплатформата, собственост на Google, е работила по проекта в последните 18 месеца и в момента преговаря с потенциални партньори. YouTube вече дава възможност на своите абонати за стрийминг на телевизия възможности за допълнителни платени услуги като HBO Max. Сега обаче компанията явно планира да предоставя възможности за закупуване на цели пакети с канали за видеосъдържание в основното си приложение.

От YouTube представят платформата си като "чудесен начин за компаниите да продават своите услуги за стрийминг", тъй като зрителите могат да гледат безплатно трейлъри и след това "лесно да бъдат убедени да платят за абонамент". Партньорските компании вероятно ще трябва да споделят с YouTube приходите си от покупки, направени в рамките на видеоплатформата, но условията ще варират според конкретни договорки между страните.

Дори с перспективата да се налага да споделят приходите си с външни партньори, повечето стрийминг услуги вече са отворени за идеята за групиране или обединяване на абонаментите за тях. Главният изпълнителен директор на Starz Джефри Хирш например коментира, че обединяването на стрийминг услуги с други играчи създава по-добро изживяване за потребителите. В случая с YouTube приложението вече се използва широко и може да предостави на плащащите потребители единна платформа за управление на няколко абонамента. По отношение на доставчиците на стрийминг, улесняването на достъпа до услугите им може да им помогне да преминат без особени сътресения през следващата година, която според анализаторите "ще бъде трудна, белязана със загуба на значителен брой потребители".

Очаква се "магазинът за канали" на YouTube да стартира тази есен, въпреки че все още тази информация не е официално потвърдена.

Пазарът гони 1.7 трилиона

до 2029 г.

Според Fortune Business Insights глобалният пазар на видеострийминг се очаква да достигне 1.69 трилиона долара през 2029 г., при годишен темп на растеж от 19.9% през прогнозния период. Доклад на изследователската компания сочи, че през 2022 г. той е на стойност 473.39 милиарда долара, като през 2021 г. той е бил оценен на 37207 милиарда.

Основните фактори на растежа са свързани с нарастващо приемане на платформи за стрийминг в реално време в секторите на образованието и здравеопазването. Пандемията от COVID-19 дава допълнителен тласък. Тя ускори процеса на дигитална трансформация в световен мащаб, а нарастващото приемане на онлайн обучението, работата от вкъщи и дистанционното наблюдение на пациенти в здравния сектор, както и електронната търговия увеличиха търсенето на подобни услуги.

Лидер на приемането на стрийминг услуги в следващите години ще бъде Северна Америка. Това не е изненада, тъй като тя е местен пазар за най-големите играчи. Растящият брой потребители на съдържание по модела "при поискване" и платформи за видеоигри в САЩ и Канада допълнително ще подпомогнат растежа на местния пазар за стрийминг услуги.

Азиатско-тихоокеанският регион се очаква да расте с най-голям среден годишен темп през прогнозния период, благодарение на бързото приемане на този тип услуги.

В Европа също се очаква добро развитие заради нарастващото търсене на онлайн видео на живо и видеоклипове по заявка.

YouTube работи върху създаването на онлайн магазин, в който потребителите могат да закупуват абонаменти за различни стрийминг услуги, съобщава Thе Wall Street Journal. Оказва се, че видеоплатформата, собственост на Google, е работила по проекта в последните 18 месеца и в момента преговаря с потенциални партньори. YouTube вече дава възможност на своите абонати за стрийминг на телевизия възможности за допълнителни платени услуги като HBO Max. Сега обаче компанията явно планира да предоставя възможности за закупуване на цели пакети с канали за видеосъдържание в основното си приложение.

От YouTube представят платформата си като "чудесен начин за компаниите да продават своите услуги за стрийминг", тъй като зрителите могат да гледат безплатно трейлъри и след това "лесно да бъдат убедени да платят за абонамент". Партньорските компании вероятно ще трябва да споделят с YouTube приходите си от покупки, направени в рамките на видеоплатформата, но условията ще варират според конкретни договорки между страните.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК