Instagram автоматично ще включва своя най-рестриктивен филтър за съдържание за всички нови потребители под 16-годишна възраст и ще препоръча на вече регистрираните тийнейджъри да направят същото, обявиха от платформата. Социалната мрежа преименува съществуващите си настройки за съдържание в началото на лятото и ги категоризира като "По-малко", "Стандартно" и "Повече". Това позволява на потребителите да ограничават съдържание, съдържащо насилие, сексуални изображения, козметични процедури и други "чувствителни" теми. Само потребители на възраст над 18 години ще имат достъп до настройката "Още", която предлага най-малко филтрираната версия на Instagram, достъпна за обществеността.
След промяната новите потребители на Instagram под 16-годишна възраст ще стартират с профил, настроен в режим "По-малко". Това ще ограничи типа съдържание, което им предлага платформата, включително в Search, Reels, препоръки, хаштагове и др. Instagram също така ще поиска от всички регистрирани тийнейджъри да извършат проверка на настройките и да въведат ограничения кой може да споделя тяхното съдържание, да им изпраща директни съобщения и какъв вид съдържание могат да виждат техните последователи. Освен това платформата ще попита подрастващите искат ли да актуализират функцията за ограничаване на времето, което прекарват в нея.
Като пример за съдържание, което би могло да бъде ограничено при избор на най-рестриктивните настройки, говорител на Instagram посочва "видеозапис от протест, преминал в насилие". Новите настройки за съдържание се прилагат само за акаунти, които тийнейджърите не следват в момента.
Тази промяна в политиките на социалната мрежа идва на фона на нарастващата загриженост относно психологическото и емоционалното ѝ въздействие върху най-младите потребители. Това дори накара американския Сенат да поиска шефът на компанията Адам Мосери да даде показания пред специална комисия. Преди изслушването платформата разкри нови функции за безопасност на тийнейджърите, включително такава, която ги уведомява, ако прекарват твърде много време в приложението, както и опция за автоматично докладване на неприемливо съдържание на техните родители.
Twitter залага на популярни подкасти
В стремежа си да постигне своята цел "да стане и аудиоприложение" Twitter обяви, че тества преработена секция Spaces, която ще включва и популярни подкасти. Подкастите ще бъдат категоризирани по теми като новини, музика и спорт и т.н. и ще бъдат представени заедно с тематични връзки.
Потребителите пък ще могат да оценяват всяка аудиоселекция с "палец нагоре" или "палец надолу". Това ще позволи на Twitter допълнително да персонализира предлаганото съдържание, за да отговаря на специфичните интереси на всеки потребител.
Новината за тези планове на Twitter се появи по-рано през годината, след като стана известно, че социалната мрежа работи върху раздел "Подкасти". В момента Twitter тества функцията с ограничена група английски говорещи потребители в приложенията за iOS и Andriod.
Instagram автоматично ще включва своя най-рестриктивен филтър за съдържание за всички нови потребители под 16-годишна възраст и ще препоръча на вече регистрираните тийнейджъри да направят същото, обявиха от платформата. Социалната мрежа преименува съществуващите си настройки за съдържание в началото на лятото и ги категоризира като "По-малко", "Стандартно" и "Повече". Това позволява на потребителите да ограничават съдържание, съдържащо насилие, сексуални изображения, козметични процедури и други "чувствителни" теми. Само потребители на възраст над 18 години ще имат достъп до настройката "Още", която предлага най-малко филтрираната версия на Instagram, достъпна за обществеността.
След промяната новите потребители на Instagram под 16-годишна възраст ще стартират с профил, настроен в режим "По-малко". Това ще ограничи типа съдържание, което им предлага платформата, включително в Search, Reels, препоръки, хаштагове и др. Instagram също така ще поиска от всички регистрирани тийнейджъри да извършат проверка на настройките и да въведат ограничения кой може да споделя тяхното съдържание, да им изпраща директни съобщения и какъв вид съдържание могат да виждат техните последователи. Освен това платформата ще попита подрастващите искат ли да актуализират функцията за ограничаване на времето, което прекарват в нея.