YouTube вече е ключова дестинация за хора, които искат да придобият нови умения или да научат повече по дадена тема. Сега обаче платформата обяви, че смята да добави повече образователни функции, включително възможност за създателите на съдържание да предлагат структурирани видеокурсове в различни сфери. Те вече няма да трябва да пренасочват феновете си към външни платформи или приложения (като Masterclass), където да продават своите видеоматериали. Разбира се, YouTube ще взима своето от въпросните продажби.
Според YouTube новата функция ще позволи "задълбочени, структурирани учебни преживявания", като създателите на съдържание ще могат да таксуват или да предлагат безплатно своите материали. Видеоклиповете, които са част от платен курс, няма да имат никакви реклами и ще могат да се възпроизвеждат във фонов режим (с други думи ще бъдат третирани като премиум подкаст). Първоначално новите възможности ще бъдат достъпни в бета версия в САЩ и Южна Корея, след което и на други пазари.
За да подсили образователното си съдържание, платформата планира да даде възможност на потребителите, които посещават някакви курсове, да тестват знанията си, За целта YouTube планира да пусне функция, наречена Quizzes. Чрез нея авторите на съдържание ще могат да добавят тестова част към своя канал, в която да обсъждат със зрителите темите, засегнати във видеоклипа. Бета версия на функцията ще бъде налична през следващите месеци за всички автори, които имат достъп до функцията за създаване на общност.
В допълнение към тези функции YouTube ще интегрира и нов вграден плеър за образователни приложения. Според платформата Player for Education ограничава всякакви разсейващи фактори като реклами, препоръки и външни връзки. Освен това плеърът надгражда възможностите на Google Classroom, за да предостави "още по-добро изживяване в YouTube". Списъкът с организации, които ще участват в тестовете на новия плеър, включва организации като EDpuzzle, Purdue University и Purdue Global.
YouTube - много повече от платформа за споделяне на видео
С времето YouTube се превърна в много повече от платформа за споделяне на видеосъдържание. Преди няколко седмици например Wall Street Journal съобщи, че платформата работи върху онлайн магазин за услуги за стрийминг, като по този начин влиза в пряка конкуренция с гиганти като Amazon, Roku и Apple. Всеки един от тях предлага свои собствени центрове за стрийминг абонаменти.
Въпреки това анализаторите виждат много здрав смисъл в този ход на YouTube. Вместо да инвестира в оригинално съдържание по подобие на инициативата си YouTube Originals, платформата може да използва огромната си потребителска база, за да осигурява достъп до външни стрийминг услуги и пак да генерира немалки приходи, влизайки в ролята на посредник. С около 2 милиарда активни зрители на месец платформата може да предложи магазин за стрийминг канали, апетитен за всеки създател на съдържание, който иска да достигне до повече хора.
YouTube вече е ключова дестинация за хора, които искат да придобият нови умения или да научат повече по дадена тема. Сега обаче платформата обяви, че смята да добави повече образователни функции, включително възможност за създателите на съдържание да предлагат структурирани видеокурсове в различни сфери. Те вече няма да трябва да пренасочват феновете си към външни платформи или приложения (като Masterclass), където да продават своите видеоматериали. Разбира се, YouTube ще взима своето от въпросните продажби.
Според YouTube новата функция ще позволи "задълбочени, структурирани учебни преживявания", като създателите на съдържание ще могат да таксуват или да предлагат безплатно своите материали. Видеоклиповете, които са част от платен курс, няма да имат никакви реклами и ще могат да се възпроизвеждат във фонов режим (с други думи ще бъдат третирани като премиум подкаст). Първоначално новите възможности ще бъдат достъпни в бета версия в САЩ и Южна Корея, след което и на други пазари.