Meta за пръв път съкращава служители, подготвяйки се за спад на приходите

Unsplash.com
Roman Martyniuk

Meta за пръв път съкращава служители, подготвяйки се за спад на приходите

Според Марк Зукърбърг се задава "най-лошата рецесия в новата история"

Александър Главчев
471 прочитания

Unsplash.com

© Roman Martyniuk


ИТ гигантът "Мета", който притежава социалните мрежи Facebook и Instagram, за пръв път в историята съкращава персонала си. За това съобщи Bloomberg, цитирайки изявление на главния изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг.

По думите му компанията ще стане значително по-малка през 2023 г., тъй като замразява наемането на нови кадри и преструктурира редица екипи с цел да намали разходите си и да промени приоритетите. Meta предприема подобни мерки за първи път от основаването на Facebook през 2004 г. Причина е спадът в приходите на компанията.

"Искаме да сме сигурни, че няма да добавяме нови хора към екипи, в които ще намалим броя на хората през следващата година", обясни ръководителят на корпорацията. Зукърбърг изрази надежда, че екипите ще се справят с намаляването на персонала, но добави, че бюджетите на повечето екипи, дори тези, които растат, също ще бъдат свити.

"Надявах се, че икономиката най-сетне ще се стабилизира, но виждаме, че това все още не се случва", допълва Зукърбърг. "Затова засега ще вземем консервативни решения."

Решението ръководството на Meta не е изненада. Марк Зукърбърг съобщи това на служителите на компанията по време на седмичната сесия с въпроси и отговори на 30 юни 2022 г., обяснявайки, че икономиката се насочва към "най-лошата рецесия в новата история". Той уточни, че в момента в компанията има много хора, "на които не им е тук мястото".

През юли 2022 г. той отново предупреди, че корпорацията е готова да предприеме такава оптимизация. По-конкретно бе съобщено, че тя забавя наемането на редица висши позиции и отлага наемането на пълен работен ден за стажанти. Зукърбърг заяви, че Meta "ще забави растежа на персонала" и че "много екипи ще намалеят, за да може да промени приоритетите си". Компанията планира да се съсредоточи върху функцията Reels в Instagram и метавселената. Зукърбърг обяви създаването на най-новата през лятото на 2021 г. - очаква се метавселената да съществува във виртуална и разширена реалност. Сроковете на нейното развитие се оценяват на 5-10 години.

По време на пандемията Meta увеличи работната си сила с 62%, от 48 000 в края на 2019 г. до повече от 77,8 хил. През октомври 2021 г. компанията обяви, че ще наема още хора през следващите пет години, с намерение да привлече 10 хил. висококвалифицирани европейски специалисти, които да работят именно върху метавселената. В края на юни 2022 г. в Meta работеха около 83,5 хил. души.

Междувременно приходите на Meta през първото тримесечие на 2022 г. бяха 27,91 млрд. долара вместо 28,2 млрд.; 97,5% от оборота ѝ се падат трите най-големи актива - Facebook, Instagram и WhatsApp. Останалите 965 млн. са от поделението Reality Labs, което разработва метавселената. Нетните приходи на двете социални мрежи и месинджъра за първото тримесечие на 2022 г. са намалели с 13% спрямо същия период на 2021 г. и възлизат на 11,48 млрд. Броят на активните потребители дневно е 1,96 млрд. Броят на активните потребители месечно е 2,94 млрд. вместо очакваните 2,96 млрд.

Reality Labs отчита нетна загуба 2,96 милиарда долара, като през 2021 г. тя бе 1,83 млрд. долара. Компанията понижава прогнозата си за общи разходи за 2022 г. до диапазона 87-92 млрд. долара спрямо преди това очакваните 90-95 млрд.

Тревожните новини за Мета започнаха още в началото на 2022 г., когато аудиторията на Facebook намаля за първи път в историята ѝ. В същото време на световния пазар Facebook през януари 2022 г. все още беше най-популярната социална мрежа, държейки 77,03% дял срещу 7,11% за най-близкия ѝ конкурент - Twitter (данните са на StatCounter).

ИТ гигантът "Мета", който притежава социалните мрежи Facebook и Instagram, за пръв път в историята съкращава персонала си. За това съобщи Bloomberg, цитирайки изявление на главния изпълнителен директор на компанията Марк Зукърбърг.

По думите му компанията ще стане значително по-малка през 2023 г., тъй като замразява наемането на нови кадри и преструктурира редица екипи с цел да намали разходите си и да промени приоритетите. Meta предприема подобни мерки за първи път от основаването на Facebook през 2004 г. Причина е спадът в приходите на компанията.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК