Meta търси нови модели за рекламни приходи в Instagram и Messenger

Pixabay.com
Firmbee

Meta търси нови модели за рекламни приходи в Instagram и Messenger

Бизнесът силно пострада тази година, след като Apple актуализира своите правила за неприкосновеност

Мария Динкова
326 прочитания

Pixabay.com

© Firmbee


Meta създава нови типове реклами в Instgram и Messenger, за да привлече повече потоци от приходи на фона на значителния спад в сектора. Компанията реализира предимно продажби на мобилни реклами, а този бизнес силно пострада тази година, след като Apple актуализира своите правила за неприкосновеност, икономическата обстановка се влоши, а конкуренцията с TikTok се засилва.

На първо място Meta въвежда нов начин за рекламодателите да показват съдържанието си на страницата за изследвания на Instagram, която го подбира на база на предпочитанията и навиците на потребите, както и на база на профилните страници на всички публични потребители, които не са тийнейджъри. Като част от тестването на новия формат, избрани инфлуенсъри ще могат да позволяват реклами да се появяват в тяхната секция с новини като потенциален източник на приходи, пише CNBC.

Освен това компанията майка на Facebook разширява възможностите за реклами и в услугата за съобщения Messenger. Там компанията пуска инструмент, използващ софтуер за машинно обучение, за да показва реклами, имащи за цел да достигат хора, които е най-вероятно да направят покупка. От социалната мрежа подчертават, че няма да анализират съдържанието на самите съобщения, за да определят кои реклами да поставят.

Друга нова опция за компаниите в Instagram е рекламен продукт, който ще показва на потребителите набор от свързани промоции, които ще придружават първоначалната реклама.

Какви са цифрите досега?



  • Рекламните приходи на Meta се понижиха с един процент през второто тримесечие на тази година в сравнение със същия период през 2021 г.
  • Meta реализира от реклами 28,82 млрд. долара спрямо очакваните 28,94 млрд. долара през Q2.
  • Разработките, свързани с метавселената, са значителен разход за компанията и й струват 2,8 млрд. долара през второто тримесечие
  • Ежедневните потребители на Facebook обаче се увеличават с 3%, достигайки го 1,97 млрд. души за периода.


VR възможностите

Новината идва само три седмици, преди Meta да обяви резултатите от третото тримесечие, като се очаква то да е второто последователно със спад в приходите. За своя бъдещ успех обаче компанията насочва усилията си към виртуалната реалност и метавселената. А сега започва и да експериментира как рекламодателите ще могат да съществуват в този нов свят.

От Meta разкриват, че тестват VR реклами в основния списък с новини и истории на Instragram. От социалната мрежа се надяват брандовете да насърчат своите потребителите чрез подобни технологии да пробват предлаганите продукти или да взаимодействат със заобикалящата ги среда.

TikTok конкуренцията

Едно от основните предизвикателства пред Facebook тази година е свързано със значителните инвестиции в конкурента на TikTok - Reels, тъй като компанията все още не е установила рекламен формат за кратките видеа. За целта сега социалната мрежа въвежда рекламен модел за създателите и компаниите, а именно кратки видео реклами, които да се пускат между Reel клиповете. Тази опция обаче е достъпна единствено в основното Facebook приложение.

В допълнение Meta планира да увеличи количеството на алгоритмично препоръчаните кратки видеа на потребителите в Instragram от 15% на 30%, като според някои експерти това може значително да увеличи приходите на компанията.

Meta обаче не е единственият гигант, който се опитва да се справи с конкуренцията на TikTok. Миналия месец Google въведе нови правила за споделяне на рекламни приходи в своята услуга за кратки видеа Shorts, с които да насърчи и привлече създателите на съдържание.

Meta създава нови типове реклами в Instgram и Messenger, за да привлече повече потоци от приходи на фона на значителния спад в сектора. Компанията реализира предимно продажби на мобилни реклами, а този бизнес силно пострада тази година, след като Apple актуализира своите правила за неприкосновеност, икономическата обстановка се влоши, а конкуренцията с TikTok се засилва.

На първо място Meta въвежда нов начин за рекламодателите да показват съдържанието си на страницата за изследвания на Instagram, която го подбира на база на предпочитанията и навиците на потребите, както и на база на профилните страници на всички публични потребители, които не са тийнейджъри. Като част от тестването на новия формат, избрани инфлуенсъри ще могат да позволяват реклами да се появяват в тяхната секция с новини като потенциален източник на приходи, пише CNBC.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК