Вчера стана ясно, че сделката за купуването на Twitter от Илън Мъск може все пак да се реализира. Това на свой ред отново повдигна въпроса какво планира да направи предприемачът със социалната мрежа.
И вероятно можем да намерим отговор в последната публикация на Мъск по темата, в която той посочва, че придобиването на Twitter е "ускорител за създаването на Х, приложение за всичко". Разбира се, в стила си, милиардерът не уточнява какво точно има предвид.
Според експертите обаче е доста вероятно той да намеква за превръщането на социалната мрежа в суперприложение. Този тип апликации, които са многофункционални и обединяващи различни предназначения, станаха особено популярни в Китай и други части на Азия. Те позволяват на едно място да се поръча такси и храна, а също така да се плащат сметки и да се изпращат съобщения.
Най-голямото суперприложение в света - WeChat на Tencent, се използва от над милиард потребители. През него те могат да управляват мобилното си банкиране, да пазаруват онлайн, да играят игри и т.н.
Визията за Twitter
Мъск и преди е изразяват своето възхищение от WeChat и е посочвал, че извън Китай то няма еквивалент.По-рано тази година милиардерът сподели пред служители: "И смятам, че има реална възможност да се създаде това. На практика живееш в WeChat в Китай, защото е полезно и толкова удобно в ежедневието. И мисля, че ако можем да постигнем това или нещо подобно на това с Twitter, то ще бъде огромен успех."
Също така той посочи, че иска поне милиард души да използват социалната мрежа, която в края на второто тримесечие има 237,8 млн. потребители.
Засега обаче няма яснота какви точно допълнителни възможности ще предлага едно подобно суперприложение. Вероятно обаче то ще включва някаква интегрирана функция за разплащания, тъй като по думите на Мъск разплащанията в Twitter би било "интересно нещо да се направи".
Възможно ли е на Запад?
Макар суперприложенията да са изключително популярни в Азия, то според някои те нямат особено бъдеще в Европа и САЩ заради особеностите на пазара и предпочитанията на потребителите. Или поне досега беше така.В доклада The Definitive Guide to Super Apps на BPC and Fincog се посочва, че суперприложенията стават все по-привлекателен играч в западните държави и повече хора са готови да приемат идеята за една-единствена апликация за своите дигитални нужди.
"Според проучване сред американското население на PYMNTS 67% от потребителите, или 173 млн. души, биха били заинтересовани от интегрирането на поне две области от техния дигитален живот в едно-единствено приложение, осигуряващо им централизиран хъб за управление на по-широк обхват от техните дигитални дейности", се посочва още в доклада.
Според данните най-популярните области, които 20% от потребителите искат да се консолидират, са пазаруване, пътуване и забавление. Другата голяма група ползватели търсят едно място, през което да управляват своите финанси, а 11% вече са готови да управляват целия си дигитален свят от едно място.
Вчера стана ясно, че сделката за купуването на Twitter от Илън Мъск може все пак да се реализира. Това на свой ред отново повдигна въпроса какво планира да направи предприемачът със социалната мрежа.
И вероятно можем да намерим отговор в последната публикация на Мъск по темата, в която той посочва, че придобиването на Twitter е "ускорител за създаването на Х, приложение за всичко". Разбира се, в стила си, милиардерът не уточнява какво точно има предвид.