Идеите на Мъск за новия Twitter

Pixabay.com
PhotoMIX-Company

Идеите на Мъск за новия Twitter

Още през април предприемачът заяви, че иска да насърчи свободата на словото и да отключи потенциала на социалната мрежа

Мария Динкова
334 прочитания

Pixabay.com

© PhotoMIX-Company


След официалното придобиване на Twitter за 44 млрд. долара Илън Мъск не се забави да разкрие своите идеи как трябва да се промени социалната мрежа. Във вторник предприемачът сподели в серия от постове какви са някои от плановете му за управление на профилите и справяне с ботовете.

На първо място той изрази критика към системата, с която се потвърждава самоличността на известни потребителите в Twitter, в това число политици, медии, изпълнителни директори и други популярни личности. Тези профили имат син печат и чрез него ползвателите на социалната мрежа могат да се уверят в легитимността на съответните профили. Подобни системи за верификация са широко използвани от други платформи, като с такива разполагат също така Facebook и Instagram.

Мъск обаче смята, че тази възможност трябва да бъде платена, като предложи потвърждение на самоличността чрез абонаментната услуга Twitter Blue за 8 долара на месец. Той допълва, че това ще даде на участниците приоритет при споменавания, отговори и търсене, а също така ще им позволи да публикуват дълги видеоклипове и аудиозаписи. По думите на милиардера ще се появи и втори таг, който ще излиза под имената на публични фигури и който вече се използва за политиците.

Новите промени при абонаментите ще помогнат на социалната мрежа да се справи и с ботовете. По думите на Мъск абонатите на Twitter Blue ще получават достъп, който обикновено е платен, до издатели, готови да работят с платформата на социалната мрежа. Мъск изтъква, че това ще "унищожи ботовете", като увеличи "разходите за престъпления в Twitter няколко пъти". В допълнение всеки Blue профил, който е свързан със спам, ще бъде премахнат.

Свободата на словото

Още през април, когато сделката беше обявена, Мъск многократно подчерта своята цел да подпомогне "свободата на словото" в платформата и да работи за "отключването" на огромния потенциал на Twitter. Като цяло през последните месеци предприемачът обсъждаше множество възможности за промени в социалната мрежа, включително въвеждане на криптиране от край до край при преките съобщения, превръщането на Twitter в суперприложение, нови начини за модериране на съдържанието и други.

Може би именно допустимото съдържание в социалната мрежа е един от най-основните аспекти, където ще се види намесата на Мъск. През годините предишният изпълнителен директор Джак Дорси усилено работеше за подпомагането на т.нар. здравословни разговори, като бяха блокирани профили, разпространяващи насилие, спам, подвеждаща информация и дискриминация. В тази връзка големият въпрос сега е какво ще предприеме Мъск.

Милиардерът увери по-рано рекламодателите, че не планира да даде пълна свобода на потребителите в социалната мрежа, въпреки обещанията си да намали модерирането на съдържанието в нея. "В допълнение към спазването на закона, нашата платформа трябва да бъде топла и приветстваща за всички, където да можеш да избереш своето желано изживяване спрямо предпочитанията си", коментира Мъск в отворено писмо, публикувано в Twitter. Подобен подход обаче определено не е лесен за реализиране, взимайки под внимание различните правила за съдържание в отделните региони, особено в Европа, където законодателният акт за дигиталните услуги налага високи стандарти за модерация.

Предстои да видим каква част от идеите на Мъск ще бъдат изпълнени в бъдеще. Предприемачът обаче не закъсня с първите си стъпки към промяната и вече уволни главния изпълнителен директор, главния финансов директор и редица други мениджъри в компанията, а също така разпусна и борда на директорите.

След официалното придобиване на Twitter за 44 млрд. долара Илън Мъск не се забави да разкрие своите идеи как трябва да се промени социалната мрежа. Във вторник предприемачът сподели в серия от постове какви са някои от плановете му за управление на профилите и справяне с ботовете.

На първо място той изрази критика към системата, с която се потвърждава самоличността на известни потребителите в Twitter, в това число политици, медии, изпълнителни директори и други популярни личности. Тези профили имат син печат и чрез него ползвателите на социалната мрежа могат да се уверят в легитимността на съответните профили. Подобни системи за верификация са широко използвани от други платформи, като с такива разполагат също така Facebook и Instagram.

Как да защитим работата на модерната фабрика
Съдържание от КОНТРАКС
Интелигентното видеонаблюдение влиза в умните фабрики
Съдържание от Коника Минолта Бизнес Солюшънс България
ERP системите в сърцето на умната фабрика
Съдържание от Тим ВИЖЪН България

Най-новото








ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

  • 1
  • 178


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК