Pixabay.com
Firmbee

Facebook увеличава потребителите си и в "годината на ефективността"

С други думи стратегията за намаляване на разходите на компанията, изглежда, постига успех

Мария Карашанова
828 прочитания

Pixabay.com

© Firmbee


След значителните уволнения, които Марк Зукърбърг обяви още в края на 2022 г., той представи и своята идея за "година на ефективността", през която компанията ще се фокусира върху свиване на разходите си.

Изглежда тази политика не само не засяга растежа на Facebook, но и има положително влияние върху цялостното представяне на организацията.

През първото тримесечие на годината Facebook e добавила 37 милиона потребители, с което общият ежедневен брой потребители на социалната мрежа достига 1.037 милиарда души, пише Engadget. Съответно в цялото "семейство приложения" на Meta броят на ползвателите надхвърля за първи път в историята на компанията 3 милиарда души.

С други думи, стратегията за намаляване на разходите на компанията, изглежда, постигна успех, след като Meta отчита 28.6 милиарда долара приходи за тримесечието, което представлява увеличение от 3% спрямо миналата година и е първото с регистриран растеж от почти година.

Въпреки добрите резултати Зукърбърг потвърди, че още уволнения са планирани през следващия месец. "Дори когато нашата финансова позиция се подобрява, продължавам да смятам, че забавянето на наемането, опростяването на нашата управленска структура, увеличаването на техническия персонал на нашата компания и по-строгото приоритизиране на проектите ще подобри скоростта и качеството на нашата работа", коментира той.

В същото време Reality Labs продължава да търпи сериозни загуби, като през това тримесечие те са малко под 4 милиарда долара. Това е по-малко спрямо 4.3 милиарда долара, които компанията загуби предходните три месеца, но от Meta заявиха, че очакват загубите през 2023 г., свързани със звеното, фокусирано върху метавселената, да надскочат 14.3 милиарда, които загуби миналата година.

Въпреки това Зукърбърг потвърждава, че Meta все още приоритизира значителни инвестиции в метавселената, дори когато все повече обръща своето внимание към генеративния изкуствен интелект. "Създаде се мнение, че се отдалечаваме от фокусирането върху визията за метавселена. Затова искам да кажа, че това не е вярно. От години се фокусираме както върху изкуствения интелект, така и върху метавселената, и ще продължим да се фокусираме и върху двете", обясни Зукърбърг. Той добави, че компанията се подготвя да пусне по-късно през 2023 г. своето "потребителско устройство за виртуална и смесена реалност от следващо поколение".

Зукърбърг разкри също така и своите планове за създаване на AI агенти и други инструменти с генеративен изкуствен интелект за приложенията на компанията. По думите му AI агентите ще могат да бъдат полезни на потребителите, като от социалната мрежа в момента изследва чат изживявания в WhatsApp и Messenger, инструменти за създаване на визии за Facebook, Instagram и реклами, а с времето искат да предложат и видео и мултимодални изживявания.

След значителните уволнения, които Марк Зукърбърг обяви още в края на 2022 г., той представи и своята идея за "година на ефективността", през която компанията ще се фокусира върху свиване на разходите си.

Изглежда тази политика не само не засяга растежа на Facebook, но и има положително влияние върху цялостното представяне на организацията.

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК