Социалната мрежа Twitter може да бъде забранена в ЕС от 25 август, ако не спазва изискванията за борба с дезинформацията. Компанията се оттегля от въведените от съюза правила, но те остават в сила, предупреди еврокомисарят Тиери Бретон в туит, публикуван в петък.
Десетки големи и малки технологични фирми са подписали кода на ЕС за дезинформация, включително Meta, която притежава Facebook и Instagram, както и TikTok, Google, Microsoft и Twitch. Правилата бяха публикувани през юни миналата година, като тяхна цел се посочва предотвратяване на печалба от дезинформация и фалшиви новини, както и увеличаване на прозрачността и ограничаване на разпространението на ботове и фалшиви профили.
Според BBC под управлението на Илън Мъск модерирането в Twitter вероятно е значително намалено. Преди компанията разполагаше специален екип за борба с координирани кампании за дезинформация, но експерти и бивши служители на компанията споделят, че мнозинството от тези специалисти са напуснали по свое желание или са били съкратени.
Според Илън Мъск обаче в платформата има по-малко дезинформация спрямо октомври миналата година, когато той официално пое контрола над нея.
Наред със споменатия доброволен кодекс ЕС въведе и Закон за цифровите услуги, който задължава фирмите да се стараят повече за справяне с незаконното онлайн съдържание. От 25 август платформите с повече от 45 милиона активни потребители месечно в ЕС ще трябва да го спазват.
Това означава, че Twitter и други компании ще трябва да разполагат с механизъм за маркиране на незаконно съдържание от страна на потребителите, както и да могат бързо да предприемат мерки за уведомяване на аудиторията и справяне с разпространението на дезинформация.
Социалната мрежа Twitter може да бъде забранена в ЕС от 25 август, ако не спазва изискванията за борба с дезинформацията. Компанията се оттегля от въведените от съюза правила, но те остават в сила, предупреди еврокомисарят Тиери Бретон в туит, публикуван в петък.
Десетки големи и малки технологични фирми са подписали кода на ЕС за дезинформация, включително Meta, която притежава Facebook и Instagram, както и TikTok, Google, Microsoft и Twitch. Правилата бяха публикувани през юни миналата година, като тяхна цел се посочва предотвратяване на печалба от дезинформация и фалшиви новини, както и увеличаване на прозрачността и ограничаване на разпространението на ботове и фалшиви профили.